۳۴ برنامه ویژه حوزه ورزش و تربیت بدنی در کردستان اجرا می‌شود

خوشگوار گفت: ۳۴ برنامه در حوزه ورزش و تربیت بدنی و ۱۵ برنامه در حوزه سلامت و تندرستی در است کردستان اجرا می‌شود.

افشین خوشگوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با اشاره به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری، سال تحصیلی جاری را سالی متفاوت و ویژه برای حوزه تربیت بدنی و ورزش عنوان و اظهار کرد: تمرکز بر روی برنامه محوری، مدرسه محوری و خانواده محوری، سه سیاست کاری خواهد بود که در تحقق اهداف برنامه‌های معاونت موثر است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت کردستان افزود: در سال تحصیلی 1402-1401، 49 برنامه و فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت در نظر گرفته شده است که 34 برنامه در حوزه ورزش و تربیت بدنی و 15 برنامه در حوزه سلامت و تندرستی اجرا می‌شود.

 

وی، ایجاد نشاط و شادابی و تحرک بعد از دوران کرونا را نیاز اصلی مدارس و دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: برنامه‌ها و اقدامات باید با جدیت و در چارچوب مدرسه محوری با مشارکت حداکثری دانش‌آموزان اجرا شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، طرح شهید سلیمانی را اقدامی ارزنده و قابل توجه در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس دانست و گفت: خوشبختانه در سطح استان این طرح به لطف خدا و پیگیری تمام مجموعه به خوبی در حال اجراست و انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه همه 35 طرح زمین چمن مصنوعی به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

خوشگوار طرح شهید خرازی، آزادسازی مجموعه‌های ورزشی را در جهت تحقق شعار مردمی‌سازی دولت سیزدهم معرفی کرد و گفت: بر اساس هدف وزارتی باید 17 مجتمع ورزشی استان مجری این طرح باشند اما با توجه به اثرگذاری که می‌تواند در پیوند میان خانواده و مدرسه و توسعه ورزش همگانی داشته باشد، انتظار می‌رود از هفته تربیت بدنی شاهد اجرای طرح در تمام مجتمع‌های ورزشی باشیم.

 

وی بر توسعه ورزش فرهنگیان، در راستای ایجاد سلامت جسمانی و روحی، روانی آنها تاکید و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری این برنامه به صورت همه جانبه و در طول سال تحصیلی به گونه‌ای اجرا می‌شود که اهداف مدنظر آن محقق شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت، این معاونت را متولی و مسئول ساحت زیستی- بدنی در سند تحول بنیادین دانست و گفت: اهداف و سیاست‌های ساحت زیستی- بدنی به گونه‌ای تدوین شده که این ساحت به نوعی پیش نیاز و پیشران سایر ساحت‌های تربیتی سند تحول است و ما با تربیت انسانی سالم، بانشاط و شاداب نقش مهم و موثری در تربیت نسل آینده داریم.

 

وی لزوم توجه به تعامل‌های درون و برون سازمانی، شبکه‌سازی میان معلمان تربیت بدنی و دانش‌آموزان، توانمندسازی و دانش‌افزایی همکاران، اجرا، نظارت و ارزشیابی بهینه درس تربیت بدنی، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مکمل درس تربیت بدنی به عنوان دیگر اولویت‌های حوزه در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

کد خبر 1225359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha