قزاقستان از توسعه همکاری‌های دینی با ایران استقبال می‌کند

خانم مرکه کارابایوا در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان گفت: قزاقستان از توسعه همکاری‌های دینی با مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ،  خانم مرکه کارابایوا، معاون مرکز نظربایف در توسعه گفت‌وگوی بین ادیان و تمدن‌ها قزاقستان با علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طالبی‌متین در سخنانی، با قدردانی از میهمان نوازی و تلاش‌های مرکز نظربایف در برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی گفت: قزاقستان با برگزاری چنین نشست‌هایی به بستر گفت‌وگوی نمایندگان ادیان جهانی و سنتی تبدیل شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ابتدای شروع به کار این اجلاس پشتیبان و حامی آن بوده و چه در جلسات کارگروه و دبیرخانه و چه در جلسات رهبران ادیان فعالانه مشارکت داشته است و همچنان مشتاقانه از این فعالیت ارزشمند که جهت ضابطه مند کردن فعالیت‌های مشترک بین‌الادیانی در جهت ترویج صلح است، حمایت خواهد کرد.

وی آمادگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان برای همکاری در عزیمت بولات یارسینبایف، رئیس مرکز نظربایف در توسعه گفت‌وگوی بین ادیان و تمدن‌ها به ایران و آشنایی با مراکز دینی و فرهنگی کشورمان را اعلام کرد.

خانم مرکه کارابایوا نیز از مشارکت بالای هیأت ایرانی در این کنگره تشکر کرد و گفت: بررسی راه‌های مطالعه وضعیت دینی و ایجاد تفاهم و همدلی در میان نمایندگان اقوام و ادیان مختلف کشورهای جهان در اولویت کارهای مرکز نظربایف است.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندیم با مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  همکاری‌های دینی را تقویت و توسعه بیشتری ببخشیم.

معاون مرکز نظربایف با اشاره به سخنرانی ارزشمند رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در پایتخت قزاقستان گفت: از محورهای مهم سخنرانی و به ویژه پیشنهاد سازنده و ابتکار ارزشمند ایشان در اجلاس‌های آتی بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 1225482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha