ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توطئه‌های دشمن را خنثی می کند

شکرویان با بیان اینکه دشمن در میدان جنگ نرم و با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف ارزشهای دینی است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توطئه‌های دشمن در این زمینه را خنثی کرده و این فرهنگ را باید همگی، تقویت کنیم.

«حسین شکرویان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیردشمنان گفت: اتفاقات اخیر این حساسیت را به همه ما منتقل کرد که اگر فرهنگ ایثارگری در جامعه به خوبی تبیین شود کمتر شاهد این‌گونه مسائل خواهیم بود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اینکه دشمن با برنامه‌ریزی چندین ساله توطئه‌ای را مهرماه امسال طراحی کرد افزود: این اتفاقات به یکباره و خودجوش شکل نگرفته و دست دشمنان در آن آشکار و مشهود است.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار وحدت و انسجام کشور را هدف قرار داده است، گفت: دشمنان بدانند گرچه با دسیسه آنان، شهدای بسیار تقدیم انقلاب شد اما راه آنان مستمر ادامه دارد.

 

شکرویان با بیان اینکه به برکت خون شهدا اسلام رشد کرده است، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عامل بازدارنده در مقابل هجمه های دشمنان به سمت جوانان ما است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با تأکید براینکه ماهیت وذات دشمنان را دشمنی با انقلاب اسلامی است ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت عامل بازدارنده در مقابل هجمه های دشمنان به سمت جوانان ما  است.

 

وی ادامه راه ورسم ،منش وکردارشهدا را وظیفه همگانی دانست وافزود: باید از ایستادگی وصلابت خانواده شهدا،ایثارگران وجانبازان درس اخلاق بگیریم.

 

شکرویان ادامه داد: مهمترین راه برای خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه جوانان و جوانان و صیانت از آینده سازان کشور ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و راه این امر حماسه های دفاع مقدس و هویت انقلاب اسلامی را تبیین و به درستی بیان می کند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به شهادت دو تن از استان سمنان در اغتشاشات اخیر گفت: این دو شهید بزرگوار در گلزارشهدا ارمیدند ومراحل اداری پرونده درحال انجام است.

 

وی در ادامه به فعالیت بنیاد شهید استان سمنان درسال جاری اشاره کردوگفت: پرداختن به تاریخ شفاهی خانواده شهدا در دستور کار بنیاد شهید استان سمنان است.

 

شکرویان با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید در طول سال ۱۴۰۱ گفت: سه تندیس یادبود شهدا و جانبازان استان و تندیس جانباز ۷۰ درصد سرتیپ خلبان یدالله عبدوس در ورودی شهر سمنان رونمایی شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه خاطرات ۹۸ شهید تا پایان امسال به رشته تحریر در می‌آید، افزود: تألیف و تدوین دو کتاب و همچنین تائید ده فیلم نامه با موضوع شهدای استان از جمله دیگر اقداماتی است که در سال جاری انجام و یا در دست اقدام است.

 

وی افتتاح مجتمع ورزشی و توان‌بخشی ایثار شاهرود در بهار سال آینده گفت: طی سال گذشته ۴۴ گلزار شهدا بازسازی و تعمیر شدند و اقدامات سازمان‌دهی گلزارهای شهدا تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

شکرویان گفت: مجتمع ورزشی توان‌بخشی ایثار شاهرود در مصوبه سفر ریاست جمهوری قرار دارد که مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌اند که تاکنون ۱۱ میلیارد آن به‌صورت نقدی تخصیص داده شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان خاطرنشان کرد: فاز اول مجتمع ورزشی توان‌بخشی ایثار شاهرود در بهار ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

 

وی  در مورد بیمه تکمیلی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: ۲۱ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد طرف قرارداد بیمه تکمیلی دی هستند.

 

شکرویان درخصوص استفاده از حق پرستاری جانبازان و خانواده شهدای استان سمنان بیان کرد: ۹۵ جانباز کمتر از ۲۵ درصد و ۸۵ خانواده شهدای این استان مشمول استفاده از حق پرستاری در منزل هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از اجرای طرح پایش سلامت ۳۰ نفر ازجانبازان شیمیایی شهرهای سمنان،دامغان،مهدیشهر،سرخه وگرمسار خبردادوافزود: برای قریب ۴۰ خانواده جانبازان اردو یکروزه در راستای نشاط وشادابی برگزار شد.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی و مسابقات ورزشی برای خانواده های شهدا وجانبازان وایثارگران اظهارداشت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی برگزار شده است.

 

شکرویان تصریح کرد: تیم فوتسال بنیاد شهید استان سمنان موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

 

گفتگو از عصمت سالار

 

  

 

کد خبر 1225553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha