تکمیل ظرفیت بخش بستری کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از تکمیل بخش بستری کودکان این بیمارستان با افزایش همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر سید امیر مسعود فرزادفر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همه‌گیری بیماری آنفلوآنزا در کشور نسبت به سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و به نوعی بیماری‌های تنفسی رو به افزایش است.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: ظرفیت بستری بخش اطفال این مرکز با توجه به افزایش کودکان مبتلا به بیماری آنفولانزا تکمیل شده که در حال حاضر به دلیل مراجعه زیاد بیماران، از دیگر بخش های بیمارستان برای بستری کودکان استفاده شده است.

 

فرزادفر ادامه داد: علائم و نشانه‌های شایع آنفلوآنزا شامل تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، لرز، درد عضلانی، تعریق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی، ضعف و گلودرد است.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان ادامه داد: والدین در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی در فرزندان، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند و مصرف داروهای ضد ویروسی با تجویز پزشک معالج، ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.

 

فرزادفر تصریح کرد: آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد که این بیماری بر خلاف سرماخوردگی معمولی به طور ناگهانی روی داده و حال عمومی بیمار را بد نموده و سیستم ایمنی بیمار را دچار مشکل می کند که به دنبال آن سایر عوارض باکتریال مانند عفونت های ریه، سینوس و گوش به آن اضافه خواهد شد.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌های فصلی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله فاصله اجتماعی و زدن ماسک است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ضرورت دارد افراد در مکان‌های شلوغ حتما ماسک استفاده کنند.

 

فرزادفر ادامه داد: اگر فردی دچار علائم فوق است از رفتن به مراکز تجمع و شلوغ مانند مدارس و ... خودداری کند و ضمنا تزریق واکسن آنفولانزا قبل از همه گیری نیز از روش های مهم پیشگیری از این بیماری است.

 

 

 

کد خبر 1225853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha