تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه خادمیاران رضوی استان اصفهان

آیین از تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه خادمیاران رضوی استان اصفهان برای اولین بار در کشور به همت کانون تخصصی قرآن و عترت اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، در آیین از تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه خادمیاران رضوی استان اصفهان که در هنرستان انقلاب اسلامی که امروز با حضور مسئولان کانون خدمت رضوی اصفهان و خادمیاران و یاوران رضوی فعال در عرصه تخصصی قرآن و عترت برگزار شد علاوه بر تبیین اقدامات و اهداف این عرصه تخصصی، از برگزیدگان نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه خادمیاران رضوی استان اصفهان تقدیر به عمل آمد.  

 

«مرتضی منتظر حجت» در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه در دو مرحله در ایام دهه کرامت امسال انجام شد این در حالی است که مرحله نخست مسابقه به‌صورت غیرحضوری صورت گرفت.

 

دبیر این جشنواره تصریح کرد: مرحله دوم به‌صورت حضوری با شرکت 70 نفر از خادمیاران و یاوران رضوی خواهر و برادر، در رشته‌های نهج‌البلاغه، ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ 5 جزء و تفسیر برگزار شد و در پایان این دوره از مسابقات به 22 نفر از برگزیدگان به تفکیک رشته تجلیل شد. 

 

وی در مورد برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره از مسابقات در سال‌های آینده توضیح داد: با استفاده از تجربیات برگزاری نخستین دوره تلاش می‌شود در سال‌های آینده با اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع این مسابقات در سطح وسیع‌تر و باکیفیت مطلوب‌تری انجام شود.

 

 امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های آموزشی قرآن

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان نیز در این مراسم بیان داشت: امیدوارم این مراسم، فتح بابی باشد تا چند ماه یک‌بار شاهد تکرار آن باشیم و بستری که برای این خدمت فراهم شده است با همکاری و همراهی و هماهنگی بیشتر به نحو احسنت برگزار شود.

 

«مصطفی حجه‌فروش» با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که مابین کانون قرآن و عترت اصفهان و آموزش‌وپرورش برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی در عرصه‌های مختلف قرآن منعقد شده توضیح داد: باید تلاش کرد تا در تمامی مناطق و نواحی اصفهان و در تمام سنین کلاس‌های آموزشی قرآنی در مدارس برپا شود.

 

حجه‌فروش افزود: امیدوارم در یک سال آینده با برنامه‌ای مدون‌، بتوانیم با دست پر، با لطف خدا و همت همه خادمیاران فعال قرآنی کلاس‌های پرشور و با حضور تمامی دانش‌آموزان علاقه‌مند در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن و سایر دروس تخصصی برگزار کنیم و بسیار فعال‌تر از گذشته در این حوزه به ارائه خدمت بپردازیم.

 

قرآن تنها هدایتگر و تربیت‌کننده انسان به‌سوی کمالات

 

معاون خادمیاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان در این مراسم گفت: کتاب قرآن تنها هدایتگر و تربیت‌کننده انسان به‌سوی کمالات اخلاقی، انسانی و اسلامی است به همین منظور دبیرخانه کانون خدمت رضوی استان اصفهان نگاه ویژه‌ای به کانون تخصصی و قرآن و عترت دارد. 

 

«سید محمدحسین امامی» اظهار کرد: با زحمات زیادی که این کانون تخصصی متحمل می‌شوند، اتفاقات خیلی خوبی در این زمینه به تحقق رسیده است. به‌عنوان‌مثال امروز شاهد برگزاری نخستین جشنواره قرآنی خادمیاران و یاورانی رضوی در کل کشور هستیم که در این مراسم شاهد تقدیر از برگزیدگان این جشنواره بودیم. 

 

وی با بیان اینکه کانون خدمت رضوی عنایت خاص و ویژه‌ای به تعمیم مفاهیم ناب قرآنی دارد تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه دشمنان اسلام و این مرزوبوم در پی این هستند که هویت دینی جوانان ما را از بین ببرند، بی‌توجه و اهتمام ویژه بر جلسات آشنایی با مفاهیم و تدبر قرآن، در کنار سایر جلسات داشته باشیم.

 

امامی افزود: اگر عنایت بیشتری در این موارد مهم به وجود آید، قطعاً می‌توانیم قرآن را از محجوریت خودش بیرون بیاوریم. هراندازه قرآن به‌عنوان کتاب هدایت بشر سرلوحه زندگی ما در تمامی جوانب قرار بگیرد، زندگی ما بیشتر قرآنی می‌شود و آن کلیدواژه‌های قرآنی که تأثیر بیشتری در زندگی روزمره ما دارند، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

 

کد خبر 1226088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha