گلایه امام جمعه سربیشه از عدم استقرار برخی ادارات در این شهرستان

حجت الاسلام نجمی پور گفت: با وجود گذشت ۱۸ سال از تأسیس شهرستان سربیشه، هنوز برخی ادارات به صورت نمایندگی دایر هستند که خود مشکلاتی برای شهروندان به همراه دارد.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی ضمن گلایه از بی عدالتی مدیران استان و کشور نسبت به شهرستان سربیشه، از نبود امکانات تفریحی، فرهنگی و آموزشی در این شهرستان گلایه کرد.

 

امام جمعه سربیشه گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ مبنی بر آنچه خواب را از چشمان من گرفته مقوله فرهنگ است، زد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری نشان از دغدغه مندی ایشان نسبت به مقوله فرهنگ و اهمیت آن دارد.

 

به گفته وی، در این راستا اولین اقدام در هر منطقه و شهر و روستا شناسایی آسیب های اجتماعی در حوزه فرهنگ است که باید مشکلات احصا شده و ارائه راه حل برای رفع مشکل نیز باید کارشناسی شده باشد.

 

وی خواستار راه اندازی کارگروه بررسی معضلات و مشکلات دینی و مذهبی شد و افزود: در حال حاضر 32 دستگاه ادعا می کنند که کار فرهنگی انجام می دهند.

 

حجت الاسلام نجمی پور ضمن گلایه از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: چه نظارتی بر این دستگاه های فرهنگی وجود دارد و آیا این دستگاه ها تکالیف خود را خوب انجام می دهند و در غیر صورت چه دستگاه و یا فردی باید از آنها بازخواست کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف شامل مُد و پوشش، شهرسازی و معماری و.... هر جا مسئله فرهنگ است شورای فرهنگ عمومی می تواند ورود کند، افزود: شورای فرهنگ عمومی برای بیکاری جوانان، مبحث گرانی و تورم، ازدواج جوانان، مسکن باید راهکار ارائه دهد.

 

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به این مهم که دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی است، گفت: برای داشتن جامعه سالم باید در همه بخش ها و حوزه‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی، آموزش و پرورش ورود کرد.

 

وی از دیگر مشکلات به دغدغه مند نبودن مسئولان در زمینه مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید آسیب های هر منطقه به روز و اولویت بندی شده و به تناسب مشکلات، کارگروه های مرتبط با حل مشکل، فعال شود.

 

وی ارتباط با نسل جوان را مهم خواند و یادآور شد: ایجاد شکاف بین نسل جوان وظیفه را بیشتر می کند و برای ارتباط گیری با نسل جوان باید پاکسازی در حوزه های آموزش و پرورش، دانشگاه ها اتفاق بیفتد.

 

امام جمعه سربیشه در ادامه گریزی به مرزی بودن شهرستان سربیشه زد و با توجه به قرار داشتن در آستانه سفر دوم ریاست جمهوری گفت: با توجه به این مهم که مرز ماهیرود مرکز اقتصاد شرق کشور است این مرز نیمه فعال است.

 

حجت الاسلام نجمی پور بیان اینکه شیب توسعه کشور بیشتر در مرکز و استان های خاص است، گفت: با توجه به این مهم که رئیس جمهور نماینده خبرگان این استان هستند و بیشترین آرا را از خراسان جنوبی داشتند باید از این ظرفیت برای توسعه حوزه های مرز، کشاورزی، آب و... بهره برد.

 

وی به مهاجرت معکوس مردم به روستاهای شهرستان اشاره کرد و عدم پرداخت سهمیه سوخت مرزنشینان، ساماندهی مبادلات مرزی، اضافه شدن بازارچه غیر رسمی در شهرستان برای تبادل خرید کالا، اختصاص طرح های تشویقی برای جذب سرمایه گذار و... را از مطالبات جدی مردم شهرستان برشمرد.

 

وی نبود سینما، اماکن فرهنگی مناسب برای تفریح جوانان و ... را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: جوانان شهرستان باید چگونه اوقات فراغت خود را سپری کنند وقتی در سربیشه یک استخر وجود دارد اما به علت نبود نجات غریق کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و تأمین نجات غریق از مرکز استان هم توجیه ندارد.

 

امام جمعه سربیشه نبود هیچ مرکز آموزش عالی در این شهرستان را از دیگر مشکلات اعلام کرد و افزود: در شهرستان های مشابه با جمعیت کمتر چهار تا پنج دانشکده علمی کاربردی، فنی و... دایر است و با وجود داشتن ظرفیت مرز می طلبد نسبت به راه اندازی مراکز آموزش عالی براب جذب دانشجوی بومی، غیر بومی و حتی از کشور افغانستان اقدام شود.

 

حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: با وجود گذشت 18 سال از تأسیس این شهرستان هنوز برخی ادارات به صورت نمایندگی دایر هستند که خود مشکلاتی برای شهروندان به همراه دارد.

 

وی به کمبود آب در استان و شهرستان اشاره کرد و گفت: با این وجود متأسفانه آب های روان بهار و زمستان به صورت سرریز از استان و کشور خارج شده و به سمت کشور افغانستان می رود و می طلبد با احداث سد، بندهای خاکی و... خروج آب از کشور مدیریت و مهار شود.

 

 

 

کد خبر 1226166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha