رشد ۳ برابری اعتبارات محرومیت زدایی خراسان جنوبی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پایدار شدن اعتبار ۵۰ درصدی محرومیت زدایی و اشتغالزایی از محل منابع هدفمندی یارانه ها گفت: در سال جاری اعتبارات محرومیت زدایی خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته از رشد ۳ برابری برخوردار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در سفر مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اتفاق اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معادن و رسولیان رییس سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک کشور با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، از ناحیه صنعتی شهر سرایان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات نواحی صنعتی سرایان، آیسک و سه قلعه قرار گرفتند.



در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و برخی از مدیران کل استان همراه بود، برخی از متولیان واحدهای تولیدی شهرستان به بیان مشکلات و موانع پیش رویشان پرداختند.

 

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به رویکرد ویژه مجلس در دو سال گذشته مبنی بر پایدار شدن اعتبار ۵۰ درصدی محرومیت زدایی و اشتغالزایی از محل منابع هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۵۰ هزار میلیارد تومان به محرومیت زدایی و تولید و اشتغال اختصاص یافت، کاری که قبلاً به آن عمل نمی شد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از جایگاه خوبی از محل این منابع برخوردار است، افزود: در سال جاری اعتبارات خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته از رشد سه برابری برخوردار شده است.


وی از متولیان بخش صنعت و معدن استان خواست تا هر چه سریع تر نسبت به تجمیع درخواست ها و نیازهای واقعی استان اقدام کنند.


وی تسهیل مجوزها در قالب پنجره واحد و بازنگری در قانون صدور مجوزها و تسهیل در بحث های محیط زیستی را از اقدامات مجلس در راستای تسهیل در امر تولید و اشتغال برشمرد و تصریح کرد: مجلس همچنین نهادهای کمکی از جمله ایمیدرو و شهرک های صنعتی بنیاد مستضعفان را در راستای سرمایه گذاری در نقاط محروم و شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرارداده است.


حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس هم آشنایی با ظرفیت‌ها، پتانسیل ها و فرصت های مغفول مانده حوزه معادن  استان و  شهرستان سرایان و برخورداری از  ظرفیت عظیم را از اهداف حضور مسئولان کشوری برشمرد و تصریح کرد: پتانسیل های بالقوه معدنی در هر منطقه از این حوزه و استان نهفته است.


وی در آستانه شکل گیری برنامه هفتم توسعه کشور خواستار نگاه ویژه به این ظرفیت‌ها شد.


نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون آنطور که شایسته است به ظرفیت معادن در خراسان جنوبی توجه نشده است و باید در توسعه استان با نگاه ویژه به معادن به عنوان نعمت خدادادی بیشتر استفاده کرد.

 

به گفته وی، آسیب شناسی جدید در حوزه صنعت و معدن گام های بلندتری در راستای کمک به رفع موانع موجود و شکوفایی معادن فراهم می شود.


یاسر رضوی فرماندار سرایان هم در آغاز جلسه به ظرفیت بالای معادن بنتونیت شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: ایجاد ناحیه صنعتی ویژه بنتونیت در سرایان به منظور بهره برداری بیشتر و کاهش هزینه های تولید در این شهرستان لازم است. 


وی خواستار تامین زیرساخت‌های لازم در نواحی صنعتی سرایان آیسک و به ویژه بخش سه قلعه شد.

 

 

 

کد خبر 1226406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha