عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد/ سند تحول بنیادین اجرایی نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد، گفت: متاسفانه سند تحول بنیادین اجرایی نشده است و فقط در مرحله حرف و شعار مانده است.

حبیب الله دهمرده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی آموزش و پرورش در تراز نظام اسلامی گفت: در مورد آموزش و پرورش در تراز نظام اسلامی یک سری مشکلات وجود دارد که همه آنها متوجه آموزش و پرورش نیست و باید تمامی دستگاه ها، نهادها و هیئت دولت کمک کنند که نظام تعلیم و تربیتی در تراز نظام اسلامی داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در تراز نظام اسلامی فقط با حرف زدن محقق نمی شود. تمام آینده سازان و امیدهای کشور در این نظام پرورش می یابند و آموزش می بینند چرا که مدیران آینده کشور همین دانش آموزانی هستند که امروز سر کلاس درس می نشینند.

 

وی با بیان یانکه با وجود سرمایه گذاری های فراوان در حوزه آموزش و پرورش اما به دلیل عقب ماندگی های که در این بخش داشتیم، این سرمایه گذاری ها نتوانسته اند انگونه که باید ما را به اهدافمان نزدیک کنند در تشریح این عقب ماندگی ها گفت: عقب ماندگی های ما همه در اسناد بالادستی و هم برنامه ها و هم زیرساخت ها است. در خیلی از مناطق کشور هنوز کلاس های درس در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست و معلمان و کادر آموزشی درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند.

 

دهمرده با بیان اینکه عدالت آموزشی در کشور وجود ندارد، گفت: در کلان شهرها و شهرهای بزرگ زیرساخت های آموزشی خوب است اما در برخی از نقاط کشور این زیرساخت ها وجود ندارد. دو سالی که کشور درگیر کرونا بود و آموزش ها به صورت آنلاین انجام می شد بسیاری از دانش آموزان در مناطق محروم فاقد موبایل بودند و همین باعث شد که آنها دچار عقب ماندگی تحصیلی شوند.

 

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه هنوز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی و عملیاتی نشده است، گفت: این سند در مرحله حرف و شعار مانده است. باید بپذیریم که سرمایه گذاری روی نیروی انسانی یعنی سرمایه گذاری در همه حوزه ها.

 

 

کد خبر 1226538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha