اختصاص ۳۲۵ میلیارد تومان به دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

قناعت پس از بازدید از دانشگاه فرهنگیان و بررسی مشکلات، قول تأمین اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد تومانی از محل سفر دوم ریاست جمهور را داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز چهارشنبه (4 آبان) در جلسه جمع بندی بررسی مشکلات دانشگاه فرهنگیان قول مساعد تأمین 325 میلیارد تومان اعتبار را برای احداث خوابگاه خواهران و مرکز آموزشی خواهران، و خوابگاه برادران را داد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای خوابگاه خواهران در سفر دوم ریاست جمهوری به استان 140 میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: از محل سفر دوم هیأت دولت به استان بالغ بر 110 میلیارد تومان برای خوابگاه برادران پیش بینی شده است.

 

قناعت افزود: در دور دوم سفر استانی هیأت دولت به خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد تومان برای مرکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان و 25 میلیارد تومان هم در متمم سفر قطعی شده و با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص کامل داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نگاه به دانشگاه فرهنگیان ویژه است، گفت: تامین اعتبار دانشگاه از محل اعتبارات توازن ملی در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد.

 

وی در خصوص حل مشکل خوابگاه قاین و تأمین اعتبار این خوابگاه گفت: در آینده نزدیک به شهرستان قاین سفر داریم و قبل از سفر کارشناسان دانشگاه و سازمان برنامه و بودجه برای برآورد هزینه های لازم، پروژه خوابگاه را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند تا بتوان اعتباراتی در این زمینه اختصاص داد.

 

استاندار خراسان جنوبی گریزی به کم توجهی های صورت گرفته نسبت به دانشگاه در سنوات گذشته زد و یادآور شد: مشکل اصلی دانشگاه زیرساختی و ناشی از کم‌توجهی های چند سال گذشته است و این کم‌توجهی ها ریشه در نگاه نادرست مجموعه دولت گذشته به دانشگاه فرهنگیان دارد.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه دفاع ملی، افسران جنگ سخت تربت می کند و در دانشگاه دفاع ملی نخبگان در حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی درس می‌خوانند، تأکید کرد: در حوزه نرم افزاری نیز دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمان و افسران جنگ نرم ورود کرده است.

 

قناعت پیشرفت در حوزه های نظامی و انتظامی را نشأت گرفته از نخبه پروری دانشگاه دفاع ملی دانست و گفت: هرچه مربوط به نهاد رهبری می‌شود علی‌رغم همه کمبودها در کشور اما بیشترین توفیقات را دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه به دانشگاه فرهنگیان باید راهبردی باشد، افزود: کمبود معلم از مشکلات آموزش و پرورش در کشور است که باید در کانون توجه قرار گیرد.

 

قناعت با بیان اینکه حوزه فرهنگ مظلوم‌ترین حوزه در کشور است، گفت: استقرار دولت سیزدهم، بهترین زمان برای جبران کمبودهای سنوات گذشته است.

 

وی با اشاره به این مهم که بسته تربیتی و فرهنگی این دانشگاه بر دیگر موارد غالب است، گفت: نگاه به دانشگاه فرهنگیان باید تغییر کند و استراتژیک باشد.

 

وی گریزی به جریانات اخیر زد و یادآور شد: زن جایگاه ویژه ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و آزادی از شعائر اصلی و بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

قناعت با اشاره به اینکه دانشجویان متدین در خط انقلاب هستند، افزود: برخی افراد که شعار آزادی سر می‌دهند باید بدانند که آزادی واقعی در جمهوری اسلامی است و می توان این موضوع را از نوع برخورد دولتمردان با مردم و حضورشان در بطن جامعه مشاهده کرد.

 

 

 

کد خبر 1226570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha