سرمایه‌گذاری در صنعت سینما بخش زیادی از خسارت‌های فرهنگی را کم می کند

زنگانه گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت سینما می‌تواند بخش زیادی از خسارت‌های فرهنگی را کم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی‌محمد زنگانه» شب گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه با مسوولان سازمان امور سینمایی کشور در گرگان، گفت: گلستان نیاز مبرم به تلاش برای توسعه دارد که صنعت سینما می تواند رسیدن به این هدف را تسریع کند.

 

استاندار گلستان افزود: اگر به رهنمودها و طرح واژگان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «ناتو فرهنگی»، «قتل عام فرهنگی» و «فضای مجازی قتلگاه فرزندان ما»  دقت عمل می‌کردیم، از عرصه فرهنگ استفاده بهتری می‌شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این مراسم گفت: اعتبار امسال تفاهم‌نامه استانداری گلستان و سازمان سینمایی کشور ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بیشتر در حوزه تجهیز سینما، تولید فیلم کوتاه و تقویت فعالیت انجمن سینمای جوان است.
  

محمد رعیت افزود: از ظرفیت توسعه سینما در گلستان می‌توان به بهترین شکل و در حوزه‌های از جمله تاریخ، طبیعت، سلامت و  فرهنگ با تولید آثار فاخر از سوی اصحاب سینما استفاده کرد.

 

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی نیز در این نشست بر توجه دولت سیزدهم به حوزه سینما در استان‌ها افزود: رویکرد این سازمان توجه ویژه به شهرستان‌ها برای شناسایی و شکوفایی استعدادها است که تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات فعالیت سینمای جوان، ۵۰ درصد تولید سینمای مستند، ۳۰ درصد تولید فیلم بلند و ۱۰۰ درصد تکمیل و تجهیز زیرساخت سینما اختصاص یافت.

 

محمدرضا سوقندی افزود: اگر می خواهیم سهمی در عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم باید کارکرد سینما را به حوزه معرفتی سوق داد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: هفته فرهنگی با محوریت گلستان برای ايران، ترکمنستان و قزاقستان در گرگان برگزار شود تا منجر به رونق صتعت گردشگری و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی گردد.

 

غلامرضا منتظری افزود: هدف امضای تفاهم‌نامه بین استانداری گلستان و سازمان امور سینمایی کشور، جذب حمایت از رونق زیرساخت‌های این عرصه و شناسایی استعدادهای منطقه است.

 

در حاشیه این مراسم، تفاهم‌نامه رونق صنعت سینما در گلستان بین علی محمد زنگانه استاندار گلستان و محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور  امضا شد.

 

 

کد خبر 1227016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha