کمک های فرهنگی و اشتغال راهی برای ارتقای زندگی نیازمندان

کریمی گفت: کمکهای فرهنگی و ایجاد اشتغال پایدار از نیازهای موثر و جدی نیازمندان است که سبب ارتقای موثر و جدی زندگی آنها می شود.

«سعید کریمی» با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خدمات کمیته امداد پرداخت کمک معیشت و مستمری به نیازمندان است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در کناره فعالیت های گسترده فرهنگی و توانمند سازی مددجویان همچنان به دستگیری از نیازمندان و محرومین نیز می پردازد.

 

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ۵ هزار و ۶۳۳ خانوار از کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک کمک معیشت دریافت می کنند، افزود: براساس آمار پایان ۷ ماهه سال جاری حدود یک هزار خانوار نیز به صورت چند خدمتی و تک خدمتی تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک شهرستان اراک هستند.

 

وی با بیان اینکه این عزیزان معیشت دریافت نمی کنند ولی از خدمات دیگر این نهاد، استفاده می نمایند، ادامه داد: این تعداد با تعداد آمار معیشت بگیران بیش از ۶ هزار و۶۰۰خانوار و بیش از ۱۱هزار نفر می شود.

 

رئیس کمیته امداد منطقه یک اراک اضافه کرد: از نیازهای موثر و جدی نیازمندان که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر و جدی زندگی نیازمندان منجر میشود، کمکهای فرهنگی و اشتغال است.

 

 

وی با اشاره به اشتغالزایی کمیته امداد در راستای فقرزدایی عنوان کرد: هنگامی که خانواده ای دارای درآمد نباشد، هیچ گاه به کمکهای مقطعی به سوی زندگی پایدار حرکت نمیکند از این رو موضوع اشتغال زایی مددجویان رویکردی است که به طور جدی دنبال می شود.

 

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه کمک فرهنگی گام دیگری است برای رفع محرومیت و فقرزدایی، ادامه داد: اگر امکان تحصیل شایسته برای فرزندان نیازمندان فراهم شود، فقر در خانواده آنها باقی نمی ماند بلکه فرزندی که طعم تلخ فقر را چشیده است، با انگیزه و اعتقاد جدیتری برای حضور شایسته تر در جامعه اقدام می کند.

 

کریمی عرصه های کمک رسانی به نیازمندان را نیز گسترده دانست و گفت: همانطور که نیاز مددجویان متفاوت و متنوع است، عرصه های خدمت رسانی نیز متفاوت است از این رو کسی که توانایی بکارگیری نیروی کار را دارد میتواند برای اشتغال یک نیازمند گام بردارد.

 

وی ضمن تقدیر از همدلی و همراهی همیشگی خیرین و نیکوکاران خاطر نشان کرد: خیرین و نیکوکاران همواره یار و یاور امداد در دستگیری از نیازمندان هستند و علاقه مندان و خیرین می تواننداز طریق شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶*۸۸۷۷* بصورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به نیازهای محرومان واریز و یا با مراجعه به اداره کمیته امداد منطقه یک اراک واقع در شهر اراک خیابان جهاد(هپکو) نرسیده به مسجد الزهراء(س) و یا مراکز نیکوکاری شهر و روستا و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۱۲۶۲۳۱حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد، نسبت به واریز کمک های خود اقدام نمایند.

 

رشد ۴۱ درصدی صدقات مردم شهرستان اراک

 

رئیس، کمیته امداد اراک منطقه یک در بخش دیگری از سخنانش به رشد 41 درصدی صدقات مردم شهرستان اراک در ۷ ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون در قالب صدقات نقدی از طریق صندوقهای معابر، متوسط، کوچک منازل و طرح برکت کارکنان ادارات جذب شده است.

 

کریمی افزود: صدقات جمع آوری شده بر اساس تصمیمات گرفته شده در کمیته امداد و بعد از تایید نمایندگان رهبری صرف چند خدمت شامل درمان نیازمندان و ایتام، احداث و تعمیر مسکن برای ایتام و نیازمندان، جهیزیه، هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند و ... در همان منطقه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه اراک منطقه یک حدود ۲۲ هزار و۲۵۰ صندوق صدقات در منازل مردم، فروشگاهها و معابر عمومی وجود دارد، بیان کرد: این صندوق ها به صورت دوره ای توسط مسئولین امور خیرین کمیته امداد تخلیه می‌شود و صدقه الکترونیکی نیز از طریق تماس با گوشی همراه باکد#۰۸۶*۸۸۷۷* قابل پرداخت می باشد.

 

این مقام مسئول همچنین به ایجاد صندوق صدقه الکترونیکی برای شهروندان از طریق برچسب نصب شده بر روی صندوقهای کوچک بنام کد QRاشاره کرد و گفت: نیکوکاران می توانند از این طریق صدقات خود را به نیازمندان اهدا کنند.

 

 

کد خبر 1227584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha