۵۲ نیروگاه خورشیدی خانگی در قزوین نصب و  راه اندازی شده است

ظاهری گفت: ۵۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در سال های گذشته ایجاد شده و در سال جاری هم ۵۲ طرح وارد شبکه شده که امروز یک مورد به صورت نمادین افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ناصر ظاهری» در آیین رونمایی از طرح دانش بنیان تحویل پهپاد کشاورزی به مددجویان کمیته امداد که امروز (یکشنبه ۸ آبان) در شرکت فرابرد برگزار شد، بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده های زیرپوشش است و یکی از محورهای اصلی در این حوزه اشتغال و خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در سال های گذشته استان قزوین در حوزه اشتغال خوب درخشیده است به طوری که سال گذشته ۹۵ درصد از تسهیلات بانکی این حوزه جذب شد و ۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد و امسال سهم استان قزوین ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی است که از این تعداد ۳۳ درصد تحقق برنامه داشتیم که با همکاری ۱۶ بانک به این هدف می رسیم.

 

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه دانش بنیان عنوان کرد: از اقدامات در حوزه دانش بنیان، رویداد کارآفرینی در سطح استان بود که با حضور ۱۵۰ کارآفرینان اجرا شد که این افراد به بانک صندوق کارآفرینی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

 

ظاهری افزود: امضا تفاهم نامه با دانشگاه آزاد و استفاده از بستر علمی این دانشگاه، امضای تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه ای و منابع طبیعی، برگزاری جلسات متعدد با دهیاران روستا و جلسات هم افزایی با مدیران عامل بانک ها از دیگر اقدامات در این بخش بوده است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص انرژی خورشیدی، ۵۰ نیروگاه خانگی در سال های گذشته ایجاد شده و در سال جاری هم ۵۲ طرح وارد شبکه شده که امروز یک مورد به صورت نمادین افتتاح می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: سهم استان ۴۰۰ نیروگاه در سال جاری است که خانواده هایی شناسایی و ارزیابی شدند و ۲۰۰ پرونده به شرکت توزیع برق برای کارهای لازم ارجاع شده است.

 

وی یادآور شد: نیروگاه خورشیدی خانگی از بهترین طرح هایی است که می شود در روستا ایجاد کرد و این مهم کمک به اشتغال و اقتصاد روستا و کمک به مهاجرت معکوس است.

 

 

کد خبر 1227591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha