باید تبعیت از سیره شهدا را با جدیت دنبال کنیم

محمدپور گفت: در همه شئون زندگی و فعالیت‌ها به آن مراجعه کنیم، چون سبک، روش و شیوه شهدا در بسیاری از موارد راهگشا است و باید تبعیت از سیره شهدا را با جدیت دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، «مرتضی محمد‌پور»، امروز، (۸ آبان)، در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان‌نور دانش آموزی که در مدرسه شهید چمران خوی برگزار شد، اظهار کرد: در همه شئون زندگی و فعالیت‌ها به آن مراجعه کنیم، چون سبک، روش و شیوه شهدا در بسیاری از موارد راهگشا است و باید تبعیت از سیره شهدا را با جدیت دنبال کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش خوی افزود: در یک جامعه ایمانی مراجعه به روش شهدا باید راهکاری مرسوم باشد.

سرهنگ پاسدار موسی جعفرزادهT معاون هماهنگ‌کننده سپاه خوی نیز در این مراسم با بیان اینکه، یاد و خاطره شهدا و امام خمینی به ویژه شهدای حمله تروریستی اخیر و شهدای دانش‌آموز را گرامی می‌داریم، گفت: اردوی راهیان‌نور هر ساله در مناطق عملیاتی با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود، به‌ویژه‌اینکه رویداد تربیتی فوق یکی از سرفصل‌های درسی آنها در آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لحظه به لحظه این اردوها درسی برای همگان بوده و نکات معرفتی زندگی شهدا گره‌گشای خیلی از مشکلات زندگی روزمره ما است.

جعفرزاده اضافه کرد: اردوی راهیان‌نور دانش آموزان خواهر و برادر با حضور ۱ هزار و ۲۰۰ نفر برگزار خواهد شد و به مدت  ۴ روز از مزار شهدا و یادمان شهدای پل هوایی قطور و قدمگاه شهدای پادگان حر بازدید خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خیرالله شریفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی در این مراسم، گفت: راهیان نور روایتگر رشادت‌ها، جانفشانی‌ها، فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در طول ۸سال دفاع مقدس در حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: هدف عمده از برپایی اردوهای راهیان نور انتقال رشادت‌ها و جانفشانی شهدای گران‌قدر به نسل جدید است، در مسیر شهدا قدم برداشتن توفیق بزرگی است که همواره باید آن را از خداوند متعال طلب کنیم.

کد خبر 1227684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha