اجرای فاز دوم طرح استانی « طراوت» در بیش از ۵۰ مسجد ویژه کانون های مساجد استان یزد

رستگاری با اشاره به اجرای طرح استانی « طراوت » گفت: فاز دوم طرح استانی « طراوت» در بیش از ۵۰ مسجد ویژه کانون های مساجد استان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در نشست توجیهی فاز دوم طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد یزد گفت: طرح استانی « طراوت» به عنوان یکی از طرح هایی است که به صورت استانی و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در کانون های مساجد شهر یزد اجرا می شود.

 

وی افزود: هدف از اجرای این طرح شامل اجرای فعالیت های فرهنگی هنری در بستر مساجد و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است تا بتوانیم در جهت احیای کارکردهای مساجد و همچنین انس جوانان و نوجوانان به مساجد گام برداریم.

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما معتقدیم که یکی از ضرورت های اجرای طرح هایی مانند طرح طراوت توجه به جوانان و نوجوانان و همچنین ارائه روی خوش متولیان به آنها است تا نسبت به مسجد علاقمند شوند و در این صورت می توانیم بیشترین جذب را داشته باشیم.

 

رستگاری گفت: امامان جماعت به عنوان رئیس طبیعی مساجد هستند و کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج مساجد نیز به عنوان بازوانی هستند که می توانند در کنار امام جماعت فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی را در مساجد اجرا کنند.

 

وی افزود: در کنار این طرح نیز توجه به کادرسازی با محوریت مساجد به عنوان امری اساسی است که دنبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم مساجد را از این طریق فعال کنیم.

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: فاز اول طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد شهر یزد در سال گذشته برگزار شد که با استقبال خود خانواده ها و با حضور بیش از 1200 نفر از جوانان و نوجوانان در مساجد منتخب برگزار شد.

 

رستگاری گفت: فاز دوم این طرح نیز به زودی در بیش از 50 مسجد استان برگزار می شود که پیشبینی می شود بیش از 2 هزار نفر از جوانان و نوجوانان مخاطب این طرح ثبت نام کنند.

 

 

کد خبر 1227814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha