امنیت؛ بالاترین نعمتی که هیچ کشوری خدشه به آن را برنمی تابد

حجت الاسلام بهادر گفت: یک کشور اگر می خواهد مقتدر و در سطح بالای علمی و نظامی و اقتصادی باشد؛ مقدمه همه اینها امنیت است لذا همه کشورهای دنیا با افراد و کشورهایی که امنیت آنان را به خطر می اندازند رودربایستی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام معین بهادر در یادواره خانگی شهدا که از سال گذشته به صورت هفتگی در بیت الزهراء سلام الله علیها منزل «امان الله دهقان» برگزار می شود؛ با تسلیت حادثه غم انگیز و تأسف بار تروریستی حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام، به توضیحاتی راجع به حدیثی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله پرداخت.

 

 

وی افزود: حضرت می فرمایند«نعمتان مکفورتان؛ الأمن و العافیه؛ یعنی دو نعمت(امنیت و سلامتی) است که شکر آن به جا نیامده و مردم این دو نعمت را فراموش کردند» از دست دادن این دو نعمت چنان سنگین است که مردم حاضر هستند هر چه دارند خرج کنند تا این دو را به دست آورند.

 

 

حجت الاسلام بهادر با بیان اینکه مهمترین مسئله همه کشورها امنیت است حتی اگر پایگاه های نظامی خود را در کشورهای دیگر قرار دهند تا امنیت کشور خودشان تأمین شود؛ افزود: اگر امنیت نباشد کشور ویرانه و یک ساختمان سالم در شهرها نیست و در آن کشور نسل کشی می شود.

 

 

وی بزرگترین جرم ها علیه زنان، غارت منابع کشورها و... را از پیامدهای ناامنی عنوان و بیان کرد: همه چیز یک کشور، امنیت آن است و یک کشور اگر می خواهد مقتدر و در سطح بالای علمی و نظامی و اقتصادی باشد؛ مقدمه همه اینها امنیت است لذا همه کشورهای دنیا با افراد و کشورهایی که امنیت آنان را به خطر می اندازند رودربایستی ندارند.

 

 

این طلبه جوان با مروری بر تحولات سوریه و فجایعی که داعش تحت حمایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در آن آفرید اشاره و تصریح کرد: دشمنان همان سناریو را برای ایران طراحی کرده بودند و برای همین، ناامنی ها ابتدا از موج سواری بر اعتراضات خیابانی آغاز شد.

 

 

وی با بیان اینکه مردم کشورهایی که اسیر ناامنی های شدند حاضرند شب و روز گرسنگی تحمل کنند اما امنیت داشته باشند؛ خاطرنشان کرد: عراق و سوریه معادن فراوانی از سنگ های قیمتی داشتند که داعشی ها آن را به غارت بردند.

 

 

حجت الاسلام بهادر با اشاره به اینکه امنیت که نباشد، آدم ها را با هر سلاحی زنده زنده می کشند؛ در راستای اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد: باید اول از خانواده و نزدیکان خویش شروع کرد چنان که خداوند به پیامبر هم فرمود« و انذر عشیرتک الاقربین» 

 

 

وی در پایان باراز امیدواری کرد: در آزمایش های آخرالزمانی و نزدیک به ظهور موفق شویم.

 

 

 

در این مراسم که به یاد شهیدان محمود عبدلی نسب و احمد کمالی، شهدای دانش آموز و معلم آبان ماه سال ۱۳۶۲ برگزار شد؛ طاهره کمالی، خواهر شهید با بیان خاطراتی از برادر شهیدش اظهار کرد: او در روستای نمچ از توابع ساردوئیه معلم بود که به گفته اهالی منطقه، فقط معلم نبود که هر کار بر زمین مانده در روستا را انجام می داد.

 

 

وی با بیان اینکه وقتی شهادت قسمت کسی باشد، هر طور شده به او می رسد؛ افزود: تصادف مرگبار اتوبوس راین در تیرماه سال ۱۳۶۰ را همه شما به یاد دارید؛ احمد قرار بود با همان اتوبوس به کرمان برود که منصرف می شود و تقدیر چنین بود دو سال بعد به شهادت برسد.

 


خواهر شهیدان(احمد و محمود)کمالی افزود: احمد حقوق ناچیز معلمی را که دریافت می کرد، پارچه می خرید و دست مادر و خواهرانم می داد تا برای دختران روستایی که معلم بود مقنعه بدوزیم.
 

 

وی به روحیه جهادی شهید احمد کمالی و احترام ویژه به مادر هم اشاره کرد و با نقل خاطره دیگری گفت: در روستایی که معلم بوده، شب هنگام یکی از اهالی دچار سوختگی می شود و چون امکان اعزام آن فرد به شهر وجود نداشته، احمد به تک تک خانه های روستا مراجعه و سیب زمینی های آنها را جمع آوری می کند تا سوختگی آن فرد التیام پیدا کند و او هنوز زنده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1227825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha