باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ لازم صورت گیرد

یاری نژاد،گفت: باید با گسترش فعالیت های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه ای به کارگرفته شود.

 کیومرث یاری نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره اهمیت جمع آوری زکات،گفت: زكات نيز كه يكي از فروعات دين اسلام مي باشد، احكام و مسايل فراواني دارد كه بر يكايك مسلمانان لازم است در احيا و اقامه احكام آن بكوشند.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب،افزود: باید توجه داشت، قرآن کریم همانگونه که به طهارت و پاکی جسم اهمیت داده به پاکی روح نیز اهمیت داده و یکی از روش های پاک کردن روح و اموال را پرداخت زکات و خمس عنوان می کند و امام علی(ع) می فرمایند که عبادت های مالی در کنار نماز مایه تقرب به خداوند هستند.

 

وی با اشاره به اینکه زکات مخصوص اسلام نیست بلکه در ادیان پیشین نیز بوده لذا زکات و نماز از مشترکات همه‌ی ادیان آسمانی است،خاطر نشان کرد:مبلغ جمع آوری زکات امسال یک میلیارد ریال است و میزان  زکات فطره ۷۰ میلیون ریال جمع آوری شده است.

 

یاری نژاد تصریح کرد: امید است در فصل برداشت ذرت با کمک عاملین زکات و معتمدین و دهیاران وشورای روستاهای شهرستان رشد قابل توجهی درجمع آوری زکات داشته باشیم.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب  تاکید کرد:مدیران ادارت باید در حوزه مدیریتی خود به تبیین پرداخت زکات و وضعیت موجود این فریضه در جامعه بپردازند زیرا تمامی مبالغ جمع آوری شده زکات صرف امورات خیر و کمک به نیازمندان شهرستان می شود.

کد خبر 1228732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha