سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نسخه شفابخش دستگاه تعلیم و تربیت است

محمودزاده با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نسخه شفابخش و نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: با آغاز دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، احمد محمودزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از جذابیت‌های فضای مجازی، قصد ترویج باورهای غلط در افکار عمومی را دارد، اظهار کرد: دشمن در این جنگ شناختی، دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف قرار داده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه راضی نیستیم هیچ معلم و دانش‌آموزی در آشوب‌های اخیر دستگیر شده باشند، گفت: این تحرکات ناشی از غفلت در آموزش و پرورش کشور و نظام تعلیم و تربیت است و باید در این زمینه فعالیت شود.

 

وی با اشاره به اینکه این حادثه تحت تاثیر فضای فریب و دروغ‌پردازی دشمنان روی داد، تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی به شکل کنترل نشده اتفاق افتاد و اکنون باید مدیریت لازم را انجام دهیم.

 

این مسئول با یادآوری اینکه فرهنگیان و دانش‌آموزان هیچ حاشیه‌ای با نظام جمهوری اسلامی ندارند و حوادث روی داده تحت تاثیر هیجانات بوده است، گفت: امیدواریم ضمن رسیدگی به موضوع برخی معلمان و دانش‌آموزان دستگیر شده در این حوادث، این افراد بتوانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.

 

محمودزاده با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نسخه شفابخش و نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، گفت: با آغاز دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت، همچنین قرارگاهی برای اجرای این سند تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی در حوزه نرم و فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است، گفت: این مجموعه هنوز در بحث سخت افزار و زیرساخت مشکل داریم و سرانه پرورشی و اردوگاه‌های فرهنگی و دارالقرآن‌های خاص و نحوه جذب و نگهداشت نیروی انسانی متناسب با نیاز نیست.

 

محمودزاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند و برای سال آینده نیز ۵۰ هزار فرهنگی آماده فعالیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: در زمینه اتفاقات عدالت تربیتی ورود کرده‌ایم.

 

کد خبر 1228738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha