دوری ار فرهنگ اهل بیت(ع) زمینه ساز انحراف است

آیت‌الله فلاحتی تعطیلی عمل صالح و حاکم شدن ناصالحان را دو دستاورد خطرناک ترک امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: قرآن، دین و اهل بیت(ع) بهترین راهنما هستند و هر کسی از این راه و فرهنگ فاصله بگیرد، یقینا به مقصود نمی‌رسد و دچار انحرافات می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ آبان) در همایش بزرگ تجلیل از ۱۴۰۰ نفر از حافظان، مدرسین، مربیان قرآنی استان گیلان که در مصلی رشت و با حضور آیت‌الله فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد اظهار داشت: حافظان قرآن کریم در واقع به ریسمان الهی چنگ زده‌اند و این نشان دهنده بزرگی عمل آنهاست. 

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان واژه اعتصام را بالاتر از نیل به یک کار و عمل دانست و عنوان کرد: در کنار سفره قرآن نشستن کاری جدی است و اعتصام به آن آگاهانه است و تا پایان عمر از ویژگی آگاهی برخوردار است.

 

فلاحتی با تاکید بر اینکه چنین اعتصامی باید به اولیا خدا متصل شود ابراز داشت: کسی که دستش را در دست اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام ) گذاشته در حقیقت دست خود را در دست خداوند متعال قرار داده است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه هر انحرافی که در انسان و به ویژه در بین اهالی و صاحبان عقیده پیش می‌آید به واسطه فقدان راه و یا فقدان راهنما رخ می‌دهد گفت: اگر انسان راه و راهنما نداشته باشد، طبیعتاً در زندگی هم نمی‌تواند موفق شود و بر نیروی خود تکیه کند.

 

وی قرآن کریم و دین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت را بهترین راه و راهنما ذکر کرد و ادامه داد: هر کسی از این راه و راهنما فاصله بگیرد، یقینا به مقصود نمی‌رسد و دچار انحرافات می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان یادآور شد: کسی که راه و راهنما دارد، وظیفه سنگینی بر عهده داشته و در مقابل پاداشی هم که خداوند متعال برای او در نظر گرفته، بسیار بزرگ است.

 

فلاحتی اضافه کرد: وظیفه کسانی که اعتصام به خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام )‌ دارند، این است که دائما به فکر هدایت انسان‌ها و دعوت به خوبی ها باشند و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند.

 

امام جمعه رشت تعطیلی عمل صالح و حاکم شدن ناصالحان و اشرار را دو دستاورد خطرناک ترک امر به معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: خوبان دائما باید به فکر این باشند که خلأ در جامعه ایجاد نشود و کوچکترین خلأیی که پیش آمد، سریعا واکنش نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه مردم در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی در برابر دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی عرصه را خالی نکردند افزود: در طول تاریخ همه آثار بدی که متوجه جامعه اسلامی و به ویژه جامعه شیعی شد، ناشی از فقدان حضور به موقع اهل دیانت بود.

 

امام جمعه رشت ادامه داد: رسالت عظیم همه ما به ویژه اهالی قرآن این است که هم داعی به خیر، هم عامل به معروف و هم ناهی از منکر باشند؛ زیرا اگر گاهی به دلیل سوءتدبیر مدیران ما، ارزش‌ها عوض می‌شوند به خاطر این است که ما در میدان امر به معروف و نهی از منکر حضور فعال و واکنش سریع و به موقع نداشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: رسالت بزرگی که در این دوره رهبر بزرگ انقلاب چندین سال است که در تمام سخنرانی‌هایشان به آن تاکید دارند، مسئله جهاد تبیین است؛ زیرا فرامین ایشان در حوزه جهاد تبیین راهگشاست و می‌تواند مبانی فکری آینده جامعه ما را سامان دهد.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه وهابیت و داعش مولود جوامع اسلام ستیز و دنیای کفر است ابراز داشت: قرآن کریم از ما می‌خواهد، مسیر را هموار کنیم تا مردم به اهالی قرآن بپیوندند و هموار سازی این مسیر به دست اهالی قرآن میسر می‌شود.

 

وی ضمن اشاره به جنایت در حرم شاهچراغ و کشتن زائران توسط ملحدان خاطرنشان کرد: باید در جامعه اسلامی جوانانی تربیت کنیم که مانند همان نوجوان ۱۳ ساله نارنجک بر کمر ببندد و به جنگ دشمن برود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه محافل قرآنی باید خروجی داشته باشند خاطرنشان کرد: باید انسان‌هایی را در محافل قرآنی بسازیم و تربیت کنیم که بدانند چگونه در عرصه جهاد تبیین حاضر شوند وگرنه در این میدان بزرگ جزو باختگان تاریخ خواهیم بود. 


پایان پیام/

کد خبر 1228849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha