​تفرقه و شکست از نشانه‌های عدم انس با قرآن کریم است

آیت‌الله فرحانی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم همراه با تدبر در آیات، روح جوان امروز را برای جهاد تبیین آماده می‌کند گفت: تفرقه و شکست در جهاد تبیین از نشانه‌های عدم انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «عبدالکریم فرحانی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ آبان) در همایش بزرگ تجلیل از ۱۴۰۰ نفر از حافظان، مدرسین، مربیان قرآنی استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی جامعه ما را بیمه می‌کند و رویش‌های جدید انقلاب اسلامی را به رخ دشمنان می‌کشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این همایش و قدردانی از نهاد نمایندگی ولایت فقیه در استان عنوان کرد: از جامع قرآنی کشور می‌خواهم این حرکت استان گیلان را به مثابه الگو برای خود قرار داده و بر مبنای آن حرکت کنند.

 

آیت‌الله فرحانی در ادامه به رمز و رازهای ماندگاری دین اسلام با ایجاد یک جامعه ایمانی متحد توسط پیامبر اکرم (ص) اشاره و تصریح کرد: مهمترین راهکار اسلام برای تحقق چنین هدفی، تکیه بر قرآن کریم، محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، انقلاب سیاسی امام حسین (علیه السلام) و انقلاب علمی امام صادق (علیه‌السلام) بود.

 

وی ضمن تاکید بر قرائت شبانه قرآن کریم و برکات این عمل در دنیا و آخرت ابراز داشت: اگر هدف مقدس تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشورمان بنا به فرمان مقام معظم رهبری عملیاتی شود، جامعه اسلامی و کشورمان راه و مسیر خود را به سوی تمدن نوین اسلامی پیش گرفته و در مسیر گسترش مفاهیم انقلاب موفق خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک قاری قرآن ابتدا باید قرآن را به قلب خود نازل کند افزود: به فرموده امام صادق (علیه‌السلام ) در زمانی که ترازوی گناهان انسان از اعمال خیرش پیشی می‌گیرد، تنها چیزی که می‌تواند به داد انسان برسد و او را نجات دهد، تلاوت قرآن کریم و به ویژه تلاوت شبانه کتاب الهی است.

 

آیت‌الله فرحانی با اذعان به این نکته که طبق روایات اسلامی درجات بهشت به عدد درجات حفظ قرآن کریم است، تصریح کرد: یکی از مهمترین رموز پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، انس رزمندگان به قرآن کریم است چنانچه حتی در زمان شهادت هم دست از تلاوت آیات قرآن کریم بر نمی‌داشتند.

 

وی قرائت قرآن کریم همراه با تدبیر در آیات را مورد عنایت پروردگار متعال و امام زمان(عج) دانست و گفت: روح جوان انقلابی ما باید با قرائت و تدبر در قرآن کریم تجلی پیدا کند زیرا این امر شرایطی را در فرد به وجود می‌آورد که او را برای جهاد کبیر یعنی جهاد علمی، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی و جهاد تبیین آماده می‌سازد. 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری زینب کبری(سلام الله علیه) را بزرگترین عمل کننده به جهاد تبیین خواند و اذعان کرد: همه این اعمال و نوع رویکردها در حساس ترین زمان تاریخ، از انس فرد با قرآن کریم نشأت می‌گیرد.

 

آیت‌الله فرحانی تفرقه و شکست در جهاد کبیر و جهاد تبیین را از نشانه‌های عدم انس با قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: ذلت در برابر استکبار جهانی و آمریکایی‌ها، بیماری بزرگی است که به جان کشورهای اسلامی افتاده و عدم انس با قرآن کریم مهمترین علت آن محسوب می‌شود.


 

کد خبر 1228812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha