کسب رتبه‌های برتر حفظ قرآن کریم توسط حافظان استان گیلان

حجت‌الاسلام نصیرنژاد گفت: گیلان در حفظ کل قرآن کریم و حفظ ۱۵ جز در حوزه برادران و خواهران توانست مقام اول کشور را کسب کند، همچنین در بخش ترتیب هم مقام نخست کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «حاتم نصیری نژاد» امروز (پنج‌شنبه، ۱۲ آبان) در همایش بزرگ تجلیل از ۱۴۰۰ نفر از حافظان، مدرسین، مربیان قرآنی استان گیلان که در مصلی رشت و با حضور آیت‌الله فلاحتی و آیت‌الله فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد اظهار داشت: تشکیل حلقه های صالحین در بسیج و پایگاه‌های سراسر کشور از سال ۷۷ انجام شد و این مهم در گیلان در همان سال و با همت بسیج و ۳۶ نفر از مدرسان قرآن کریم رقم خورد.
 
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان اضافه کرد: حسب دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور داشته باشیم با دستور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در سال ۹۹ توانستیم، هزار و ۳۱۳ حافظ قرآن را برای اولین بار در سطح استان آموزش دهیم.
 
نصیری نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ هم هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم شامل حافظ یک تا ۳۰ جز قرآن در استان گیلان آموزش داده شد تصریح کرد: این مهم با همت مسئولان دارالقرآن و پایگاه‌های بسیج و فرماندهان سپاه شناسایی و انتخاب شده و در دوره‌های پنجگانه حفظ شرکت کردند. 
 
وی با تاکید بر اینکه از این تعداد حافظ آموزش دیده، تعداد ۲۰۰ نفر انتخاب شده و به مرحله استانی راه پیدا کردند یادآور شد: ۲۳ نفر از این حافظان قرآن کریم در سطح استان گیلان مقام اول تا سوم را کسب و به مرحله کشوری راه پیدا کردند. 
 
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان ادامه داد: در سطح کشور در بخش حفظ کل قرآن کریم و حفظ ۱۵ جز در حوزه برادران و خواهران، استان گیلان توانست مقام اول کشور را کسب کند، همچنین گیلان در  بخش ترتیب هم مقام اول کشور را به دست آورد.
 
نصیری نژاد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش همه کسانی که در کسب این موفقیت‌ها نقش داشتند خاطرنشان کرد: امیدواریم و دعا می‌کنیم که به موجب برگزاری چنین دوره‌هایی خداوند متعال هم به برکت قرآن کریم ما را عامل به کتاب الهی قرار دهد.
 
 
کد خبر 1228797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha