کشاورزی دانش بینیان راهکار توسعه کشاورزی است

بیرانوند با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان راهکار رشد کمی و کیفی تولیدات کشاورزی است.

« علی بیرانوند»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، ظهار کرد: کشاورزی دانش بنیان محور و راهکار بهبود وضعیت بخش کشاورزی ورشد کمی و کیفی تولیدات است.

 

وی با بیان اینکه باید از کشاورزی معیشتی و سنتی عبور کرد، افزود: تحقیقات کشاورزی، با استفاده از شیوه های آموزشی راه توسعه کشاورزی است.

 

این کارشناس کشاورزی با تاکید به اینکه باید ازتخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود، عنوان کرد: تقویت وضعیت کشاورزی زمینه ساز رشد و توسعه جامعه و تقویت اقتصاد و معیشت است.

 

وی با اشاره به وجود آب و خاک مساعد در استان لرستان، اظهار داشت: به حمد الله  تولیدات کشاورزی لرستان ظرفیت بالایی برای صادرات دارند.

 

بیرانوند، با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است، افزود: این نهاد تلاش می کند  مواد غذایی سالم، مطلوب و با کیفیت در اختیار جامعه قرار گیرد.

 

وی ابراز کرد: هم اکنون بالغ بر هشت هزار هکتار اراضی کشاورزی مطلوب در استان لرستان وجود دارد.

 

بیرانوند با بیان اینکه از مجموع اراضی کشاورزی استان لرستان تنها 25درصد آبی است، ادامه داد: از اراضی کشاورزی آبی نیز تنها 30 هزار هکتار مجهز به  سیستم مدرن آبی است.

 

این کارشناس کشاورزی اظهار کرد: تقویت کشاورزی دانش بینیان راهکار توسعه کشاورزی در استان لرستان که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1229489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha