سومین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب

مسئول واحد پژوهش حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ یکصدوپنجاه سال اخیر ایران اسلامی در دفاع از کیان میهن، نقش آفرین بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی، «علی آقایاری» گفت: سومین نشست تخصصی« مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصد و پنجاه سال اخیر با موضوع « آذربایجان در انقلاب مشروطه» با حضور و سخنرانی «قاسم تبریزی»، پژوهشگر تاریخ معاصر، برگزار می شود.

مسئول واحد پژوهش حوزه هنری آذربایجان شرقی تصریح کرد: منطقه آذربایجان در تکوین اندیشه های روشنفکری و انقلابی پیش از مشروطه و همچنین در پیروزی انقلاب مشروطه نقشی تاریخی داشته است. پایداری مردم تبریز در محاصره یازده ماهه تبریز به فتح تهران بوسیله مشروطه خواهان آذری، شمالی و بختیاری انجامید. 

وی گفت: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی چشم انداز سند تحولی خود را روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب بر مینای غیرت و تدین قرار داده است و به همین خاطر برای دست یافتن به این چشم انداز سلسله نشست های پژوهشی با عنوان مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب تدارک دیده است تا در این نشست ها وجوه سیاسی پیشرو بودن آذربایجان در حوادث تاریخی بررسی گردد.

آقایاری اضافه کرد: بنابراین واحد پژوهش حوزه هنری استان دومین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصدوپنجاه سال اخیر را به موضوع آذربایجان در انقلاب مشروطه اختصاص داده است.

وی افزود: نشست تخصصی فوق در مورخه سه شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۶ در محل بنیاد ایرانشناسی شعبه آذربایجان شرقی واقع در تبریز، خیابان ثقه الاسلام، درب سرخاب، پلاک ۶۲ برگزار می شود و حضور برای عموم علاقمندان آزاد است.

کد خبر 1229943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha