فیلم فلسطینی «زمان باقی مانده» اکران و نقد و بررسی شد

جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم فلسطینی «زمان باقی مانده» به کارگردانی «الیا سلیمان» در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، بعد از ظهر دوشنبه ۱۶ آبان فیلم فلسطینی «زمان باقی مانده» به همت باشگاه فیلم بیداری و مقاومت و دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری انقلاب اسلامی در تالار سوره مهر حوزه هنری با حضور علاقه مندان اکران شد و دکتر «مجید شاه حسینی» به نقد و بررسی آن پرداخت.

دکتر شاه حسینی، پژوهشگر و مدرس حوزه سینما، درباره این فیلم گفت: «فیلم زمان باقی مانده برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ در جشنواره فیلم کن شرکت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. اما اکران عمومی آن در سینما در سال ۲۰۰۹ انجام شد.»
او همچنین درباره تفکر کارگردان در ساخت این فیلم و نحوی روایتگری آن توضیح داد: «این فیلم روایت زندگی کودکی را نشان می دهد که شاهد اشغال فلسطین است. در تولید این فیلم روایت اشغال و ملی گرایی در مقاومت فلسطین، وجود دارد و کارگردان درک دقیقی از درد اشتغال را با «کمدی سیاه» به نمایش می گذارد. البته در این فیلم به بی تفاوتی اعراب در برابر اشغال و ظلم به فلسطین و مردمش هم اشاره شده است.

وی افزود: در جای جای فیلم آواها، موسیقی و سرودهای نوستالژی فلسطین به کار گرفته شده که در واقع یک نوع جشنواره است.

به گفته دکتر شاه حسینی، در طول فیلم نافرمانی مدنی از رژیم اشغالگر نشان داده شده است. این پیام در فیلم دیده می شود که بن بست رژیم صهیونیست فرا رسیده و دیگر اسلحه و تانک و… نمی تواند ترس در میان مردم ایجاد کند. فیلم از طرفی به وجود آمدن نسلی را به نمایش گذاشته که هیچ باکی از تانک و رژیم اشغالگر ندارند.»

 

کد خبر 1230496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha