تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، ارزش های انسانی را در کشور زنده نگاه می دارد

حجت الاسلام دهدار با بیان اینکه در هیچ دین و مکتبی مانند دین اسلام از جایگاه و شأن بلندمرتبه شهدا تجلیل نشده است، گفت: تجلیل و تکریم از خانواده شهدا ارزش های انسانی را در کشور زنده نگاه می دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دهدار، رییس عقیدتی سیاسی ستاد ارتش امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای ستاد آجا با بیان اینکه در هیچ دین و مکتبی مانند دین اسلام از جایگاه و شأن بلندمرتبه شهدا تجلیل نشده است، گفت: شهدا مجاهدان فی سبیل الله هستند و در قرآن کریم آیات زیادی در این رابطه ذکر شده است و خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید گمان نکنید شهدا مرده هستند بلکه آنها زنده اند. پیامبر گرامی اسلام نیز می فرمایند برای هر چیزی نیکی و برتری وجود دارد تا اینکه انسان در راه خدا به فیض شهادت برسد و زمانی که در راه خدا شهید شد، هیچ فضلی بالاتر از شهادت نیست.

 

حجت الاسلام دهدار با اشاره به سابقه بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان سازمان ها و نهادهای کشور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با دستور امام خمینی (ره) با مشارکت جهادگران و بازاریان شکل گرفت و هدف آن کمک به بازماندگان شهدا بود. یک سال پس از پیروزی انقلاب نیز در ۲۲ اسفند 58 امام (ره) دستور دادند سازمانی رسمی با عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، ارزش ها را در کشور زنده نگاه می دارد، گفت: امام (ره) در اولین حکم انتصاب خود به رییس بنیاد شهید، رسیدگی به امور خانواده شهدا را متذکر می شود و در همین رابطه رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند قدر شهدا را باید بدانیم و هر کس که سعی کند یاد شهدا به فراموشی سپرده شود به این کشور خیانت کرده است. رهبر انقلاب در جای دیگر تاکید می کنند به خانواده شهدا باید احترام بگذاریم و خود را زیر بار دین شهدا بدانیم و همچنین بدانیم که زیر بار دین همسران، پدران، مادران و فرزندان شهدا هستیم.

 

وی با اشاره به جمله ای از امام (ره) مبنی بر اینکه شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، گفت: شهدا مظهر ملت ایران هستند و باید به آنها افتخار کنیم. امروز در هر قوم و قبیله و خیابان نامی از شهدا منصوب است و این باعث افتخار کشور ما است.

 

حجت الاسلام دهدار با اشاره به حوادث اخیر گفت: در حوادث اخیر شاهد اهانت و جسارت به موضوعاتی بودیم که نماد تقدس، دین و مذهب است یعنی روحانیت، مساجد و شهدا. باید مراقب هجمه های فرهنگی دشمن باشیم.

 

وی با اشاره به سخن برخی اندیشمندان درباره قدرت جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: فوکویاما در سخنانی در مورد شیعه می گوید شیعه دارای دو بال است، یکی اعتقاد به انتظار و حضرت مهدی موعود (عج) و دیگری بال صلح. این پرنده زرهی به تن دارد که نامش ولایت فقیه است که آن را آسیب ناپذیر کرده است. تا زمانی که این اعتقاد در میان ما و خانواده ها وجود داشته باشد این نظام و انقلاب آسیب نمی بیند و تمام تلاش دشمن، سست کردن این باورهاست و زمانی این اتفاق می افتد که نسبت به شهدا و خانواده آنها بی اعتنا شویم.

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به سخنان یک سیاستمدار انگلیسی تصریح کرد: این سیاستمدار خطاب به نمایندگان می گوید تا زمانی که قرآن در میان مسلمانان است و به فرامین و احکام آن عمل می شود، انگلیسی ها نمی توانند سیاست های استعمارگرانه خود را به این امت مسلمان تحمیل کنند.

 

وی با بیان اینکه افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که 45 هزار شهید را در رده های مختلف سربازی، افسری و فرماندهی تقدیم انقلاب کرده است، گفت: افتخار می کنیم که ارتشی ولایی هستیم و ولایت پذیر می مانیم و در پیروی از ولایت فقیه قرص و محکم ایستاده ایم و امیدواریم با این اعتقاد و باور قلبی بتوانیم در پاسداشت خون شهدا و عرصه های مختلف افتخارآفرین باشیم.

 

 

کد خبر 1230819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha