برگزاری ۳۷۳ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور

معصومی گفت: در طول هفته کتاب، ۳۷۳ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور در سطح استان آذربایجان غربی، شهرستان و کتابخانه‌ها نیز برگزار می‌شود.

«خدیجه معصومی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در طول هفته کتاب، ۳۷۳ برنامه فرهنگی و ترویجی کتاب محور در سطح استان آذربایجان غربی، شهرستان و کتابخانه‌ها نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اجرای مسابقه و جمع خوانی کتاب از ویژه برنامه‌های هفته کتاب امسال است، افزود: همچنین در هفته کتاب بخش نابینایان کتابخانه شمال استان نیز افتتاح خواهد شد.

معصومی  ادامه داد: این طرح در راستای انس و الفت بیشتر مردم با کتاب و جذب آنها به کتابخانه عمومی است و در شهرستان اروميه در مدرسه تاریخی 22 بهمن و درشهرستان‌های خوی، ماكو، مهاباد و مياندوآب در اماکن پر تردد از 21 لغایت 28 آبان ماه اجرا خواهد شد.

وی اعزام 19 کاروان جهادی کتابخوانی به مناطق محروم استان، ویژه برنامه گرامیداشت هفته کتاب از برترین‌های کتابخوانی، عضویت رایگان، بخشودگی جرایم دیرکرد، برگزاری نقد و رونمایی کتاب، برنامه بزرگداشت کتابخوان، کارگاه آموزشی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه قصه‌گویی، جلسه جمع‌خوانی کتاب، کارگاه فلسفه کودکان، جشن کتاب، محفل ادبی و جلسه مشاوره را از جمله برنامه‌های عنوان کرد در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی  بیان کرد: آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کنابخانه عمومی است که از این تعداد، ۷۴ کتابخانه تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی جزو ۱۰ استان دارای کتابخانه مرکزی است همچنین ۱.۵ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

گفتنی است؛ در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می‌شود. در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است.

انتهای پیام/فاطمه صمدزاده

کد خبر 1231234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha