نهضت بازگشت به مساجد از اولویت های کاری وزارت ارشاد

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از برنامه های اساسی وزارت ارشاد، نهضت بازگشت به مساجد است، گفت: قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر در ۷۲ شهرستان کشور اجرا شده و بیش از ۴۰ هزار نفر در مساجد حضور پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه ( ۲۰ آبان) در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در نشست با فعالان فرهنگی شهرستان دلیجان ضمن تاکید بر فعالیت های فرهنگی متناسب با نیاز روز جامعه و فرهنگ منطقه گفت:استان مرکزی از پیشینه فرهنگی و علمی غنی برخوردار است و ظرفیت های خوبی در این راستا دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تکمیل پروژه فرهنگسرای دلیجان به منظور بهره برداری اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان، افزود: در این راستا اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته تا در یک فرصت یک ماهه راهکارهای لازم ارایه و در اسرع وقت این مجموعه در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و جبهه فرهنگ و انقلاب قرار گیرد.

 

وی  با تاکید بر اینکه نهضت بازگشت به مساجد، یکی از برنامه های اساسی در سطح وزارتخانه  و کشور است، ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر در ۷۲ شهرستان کشور اجرا شده و بیش از ۴۰ هزار نفر در مساجد حضور پیدا کرده اند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این مهم اکنون در حال تسری به استان های مختلف کشور است، اضافه کرد: بنا بر این است که عدالت فرهنگی به عنوان شعار اصلی دولت مردمی و انقلابی در تمام وجوه پیاده سازی شود.

 

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مهندسی فرهنگی نیز اخبار خوبی برای اهالی فرهنگ داریم، گفت: این اخبار به محض طی فرایندهای قانونی به صورت مشروع اعلام خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دولت بنا بر این است که از وعده  و شعار پرهیز شود و خوشحالیم در یکسالگی دولت می توانیم کارنامه و گزارش عملکرد خوبی ارائه دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته در کشور با مشکلات اقتصادی موجود و رکود و تورم و مشکلات ارزی مواجه بودیم به حدی که مقام معظم رهبری نیز در ابتدای دولت از روند یک دهه ای اقتصادی کشور ابرار نارضایتی کردند، گفت: در حوزه عمرانی فرهنگ نیز به مراتب وضعیت اسفباری وجود داشته و امروز در حوزه حکمرانی فرهنگ با ماموریت های متنوع و قدرت تاثیرگذاری کمی روبرو هستیم.

 

این مقام مسئول ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها در زمینه چاپ و نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز پرداخت و گفت: در سال ۱۳۸۵ گردش مالی اقتصاد کتاب حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود و وزارت فرهنگ سالانه ۸۰ میلیارد برای این حوزه در اختیار داشت، اما امروز این حوزه بیش از ۸ هزار میلیارد گردش مالی دارد و وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد به مدیریت کتاب اختصاص داده است.

 

اسماعیلی در ادامه به پروژه های عمرانی فرهنگی نیمه تمام و تلاش دولت در تکمیل این پروژه ها اشاره کرد و گفت: امروز به طور متوسط در کشور عمر پروژه ها نزدیک به ۱۷ سال است، در همین یکسال اخیر در کشور با مجموعه هایی مواجه بودیم که با حداکثر ۲۰ سال عمر، در حال تخریب بوده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در یکسال اخیر تلاش ما بر این بوده که پروژه جدیدی کلنگ زنی نشود و ابتدا پروژه های نیمه تمام تکمیل شود، اظهار کرد: بسیاری از آنها به بهره برداری رسیده و مجموعه های فرهنگی بسیار خوبی در حال آماده سازی برای افتتاح هستند که در ماه های آتی در سراسر کشور افتتاح خواهند شد.

کد خبر 1231267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha