۲۰ عنوان برنامه هفته کتاب در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت سی و امین دوره هفته کتاب وکتاب خوانی،۲۰ عنوان برنامه هفته کتاب در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «عباس شهرکی»  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سی و امین هفته کتاب وکتاب خوانی بیان داشت: نخستین هفته کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۷۲ گرامی داشته شد و همه ساله در هفته آخر آبان ماه، هفته کتاب و کتابخوانی گرامی داشته می شود.

 

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان بااشاره به اینکه شعار امسال هفته کتاب و کتاب خوانی« ما همانیم که می خوانیم» است، ادامه داد: دستگاههای مختلف در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه خواهند داشت.

 

شهرکی تصریح کرد: اهدای کتاب در مناطق حاشیه شهرها، نواختن زنگ مطالعه،  کارگاه پژوهشی  آموزشی با محوریت کتاب،، بازدید از انتشاراتی های و چاپخانه ها، بازدید از کتابفروشی های سطح شهر، نشست با اصحاب رسانه در خصوص اهمیت دادن به مبحث کتاب و کتابخوانی و پرداختن به ادبیات کهن در فضای مجازی،  بازدید از انتشاراتی ها، برگزاری جشن هفته کتاب و  تقدیر از فعالان کتاب  و کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی، نشستهای شاهنامه خوانی و تقدیر از فعالان نمونه ی روستاهای دوستدار کتاب و خیرین کتابخانه ساز در روستای رمین چابهار  از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان وبلوچستان است.

 

وی افزود:  رونمایی از تازه های کتاب  اهل قلم استان، برپایی نمایشگاه کتاب در شهرهای خاش، زهک، هامون و زابل،  غباروبی مزار شهدا به همراه اصحاب رسانه و رونمایی از تولید اثر دانش آموزی از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

کد خبر 1231452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha