فرهنگ شهادت طلبی و جهاد تبیین موجب خنثی شدن فتنه اغتشاشات شد

بهرام نیا با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی و جهاد تبیین موجب خنثی شدن توظئه های دشمن در راه اندازی اغتشاشات شد، گفت: مدیریت اغتشاشات در استان نتیجه همراهی و همدلی مردم، مسئولان و مدافعان امنیت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۲۱ آبان) در گردهمایی هیئت رییسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان، اظهار کرد: ما شکرگذار خدا هستیم که باب شهادت هنوز باز است و بسته نشده است، امروز باب جهاد تبیین به عنوان یک فریضه که حضرت آقا تاکید فرمودند نیز باز است.

 

حسن بهرام نیا با بیان اینکه همه ما باید به وظیفه‌ ای که داریم در حوزه جهاد تبیین عمل کنیم، افزود: عاقبت به خیری ما در گروی ادامه راه شهیدان و تلاش برای تحقق جهاد تبیین در جامعه امروز است.

 

وی افزود: بانیان اغتشاشات ایادی استکبار بودند و با تمام ابزار و ظرفیت وارد میدان شدند اما به برکت جهاد تبیین و فرهنگ ایثار و شهادت، نقشه های آنان نقش بر آب شده است و امروز کشور در یک آرامش نسبی قرار گرفته است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام در این زمینه جایگاه خوبی دارد و همه مردم و مسئولان پای کار بودند، ابراز کرد: با مجاهدت های بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و مردم متدین و دلداده به نظام و انقلاب و با تدبیر شورای تامین، ما در مقیاس ملی از نظر مدیریت این اغتشاشات جایگاه خوبی احصا کردیم که مدیون زحمت همه عزیزان است.

 

بهرام نیا تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت قومیتی که در استان به عنوان یک فرصت کارساز و کارا است خیلی از مسایل در استان مدیریت شد.

 

وی بیان کرد: شورای تامین و نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی خوب پای کار بودند و در مقابل اغتشاشگران مظلومانه و در عین حال مقتدرانه  ایستادند.

 

استاندار ایلام گفت: عمده کسانی که در کف میدان آمدند اسیر فضای مجازی و اینستاگرام شده بودند که در این بین متاسفانه راوی اول دنیای استکبار بود و بعد از اینکه با تبیین موضوع، متوجه شدند، صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند و صبر و تدبیری که از سوی مسئولان صورت گرفت، با کمترین هزینه اغتشاشات در استان مدیریت شد و این آرامش نسبی به وجود آمد.

 

بهرام نیا بیان کرد: نیروهای ما دچار آسیب شدند که نسبت به اغتشاشگران بسیار بیشتر بود، دستگاه قضایی پای کار بود و شاید جلوتر از ما بودند و دادستان ها در کف میدان در ایام اغتشاشات حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی استان مطلوب بوده  و این امر، نتیجه این همراهی و همدلی ها است که کمترین هزینه را در برابر اغتشاشات داشت، گفت: امروز بحث تبیین و روشنگری در ایام پسا اغتشاشات بسیار مهم است که باید دهه نودی ها و دهه هشتادی ها مورد توجه قرار گیرند و  آموزش و پرورش در این حوزه نقش کلیدی دارد.

 

استاندار ایلام با تقدیر از ایل خزل در راستای برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، اظهار کرد: در این شرایطی که خیلی ها تبلیغ سو کردند و بر طبل کوبیدند که کسی در این یادواره شرکت نمی‌کند اما در مقام مقایسه شاهد بودیم که دو برابر سال گذشته در این یادواره شرکت کردند و این حرکت را باید ستود و از همه دست اندرکاران این یادواره به سهم خودم تقدیر می‌کنم.

کد خبر 1231588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha