۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی در آذربایجان‌شرقی فعال است

بابایی گفت: ۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و تلاش می‌کنیم تا تمام روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با کمک خیران صاحب کتابخانه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسد بابایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوابی ترتیب یافت، اظهار داشت: هفته جاری یکهزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان افزوده می‌شود که ۸۰۰ متر آن در تبریز و ۲۰۰ متر آن در یامچی قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سرانه امانت، سرانه عضو و سرانه منابع از اصلی ترین شاخصه‌های کتابخانه هستند، حاطرنشان کرد: ۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان فعال است و تلاش می‌کنیم تا تمام روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با کمک خیران صاحب کتابخانه شود.

وی با بیان این‌که سرانه عضو کتابخانه های عمومی استان در تیرماه ۷۸ هزار نفر بود، گفت: این آمار در ۲۱ آبان ماه به ۹۹ هزار نفر رسیده است که افزایش ۲۷ درصدی دارد.

بابایی با تاکید بر اینکه ۲۴ آبان ماه عضویت در کتابخانه ها رایگان است، افزود: از ۲۵ تیرماه تا ۲۵ مهرماه جاری ۲۱۶ هزار کتاب امانت داده شده است که رشد ۲۴ درصدی نسبت به سه ماه قبل دارد.

وی از اجرای پویش نذر کتاب، نشر خوبی‌ها نیز خبرداد و گفت: مردم فرهنگ دوست استان در این پویش ۲۰ هزار و ۷۰۰ کتاب به کتابخانه های استان اهدا کردند. نسبت به کتب اهدا شده سال گذشته شاهد افزایش ۲.۵ برابری هستیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم به ازای هر نفر در استان یک کتاب در کتابخانه داشته باشیم. کل کتاب‌های موجود در کتابخانه های استان ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار جلد است که ۷۰۰ هزار کتاب کم داریم تا به ازای هر نفر در استان یک کتاب داشته باشیم.

بابایی همچنین از تلاش برای افزایش سرانه کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: طی هفته کتاب کتابخانه عمومی مارالان افتتاح می‌شود و همچنین عملیات بهسازی کتابخانه شهر یامچی مرند با ۸۰۰ میلیون به بهره برداری می‌رسد. زیربنای عمومی کتابخانه های استان ۷۸ هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه ها در شهرهای فاقد کتابخانه کافی با جدیت دنبال می شود بیان کرد: تکمیل و تجهیز دومین کتابخانه شهر جدید سهند با سه هزار مترمربع و تسریع در کارهای ساختمانی کتابخانه مراغه هم با پنج هزار مترمربع مساحت در همین راستا قرار دارد.

کد خبر 1231688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha