دستگاه های اجرایی بر نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغالزایی نظارت کنند

افشارچی بر ضرورت رصد نحوه هزینه کرد تسهیلات برای حصول نتیجه و اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: فرمانداران نقش مهمی در این زمینه دارند چرا که اعطای تسهیلات از سطح شهرستان ها محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، بر ضرورت رصد نحوه هزینه کرد تسهیلات برای حصول نتیجه و اشتغالزایی تاکید کرد و افزود: فرمانداران نقش مهمی در این زمینه دارند چرا که اعطای تسهیلات از سطح شهرستان ها محقق می شود.

 

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت ارائه گزارش های کیفی از طرح های اشتغالزایی گفت: عملکرد استان در تبصره ۱۸، حدود ۱۱۸ درصد بود که سال گذشته محقق شد و ما توانستیم بیش از میزان منابع اختصاص داده شده نیز منابع در این بخش جذب کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از دستگاه ها در توزیع منابع تبصره ۱۶ انتظار می رود تا مرحله به نتیجه رسیدن تسهیلات پای کار باشند، خاطرنشان‌ کرد: در خصوص منابع مربوط به تبصره ۱۶ نیز باید شهرستان‌ها تلاش کرده تا منابع اختصاص یافته را جذب کنند در غیر این صورت سهم شهرستان به شهرستان دیگر خواهد رفت.

 

معاون هماهنگی امور اقصادی نیز در سخنانی گفت: نهادهای تحت عنوان تسهیل‌گر باید نظارت و رصد مستمر بر عملکرد متقاضیان در پیشبرد هدف از لحظه پرداخت وام تا پایان پرداخت را داشته باشند.  

 

خلیل قاسملو ادامه داد: این اعتبارات تخصیصی در قالب تسهیلات به نهادهای مربوطه، فرمانداری شهرستان‌ها و بانک‌ها باید منجر به بهبود اساسی در شاخص‌های تورم، اشتغال و ضریب جینی شود.  

 

وی با بیان اینکه اگر این تسهیلات در راستای هدف تعیین شده نباشد منجر به تشدید تورم در استان خواهیم بود، افزود: لذا لازم است نهادهای مسئول با تسهیل‌گری و حرکت در هدف از پیش تعیین شده در رشته‌های فعالیت‌های اعلامی تاثیرات منفی تورم را کاهش دهند. 

 

قاسملو با اشاره به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با توجه به جایگاه توسعه‌یافتگی شهرستان، اضافه کرد: اولویت ما در نهایت حرکت باید به سمت کنترل تورم و یا تاثیرات مثبت بر کنترل باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه زنجان در رتبه ۸ تا ۹ در اشتغال‌زایی، ابراز کرد: در ابتدای سال گذشته در رشته فعالیت پوشاک به لحاظ گرانی با فاصله زیاد با استان‌های دیگر قرار داشتیم. 

 

قاسملو به اهداف‌ دولت سیزدهم در اشتغال‌زایی و تسهیل‌گری اشاره کرد و افزود: رصد، پایش و کنترل نحوه عمل و توزیع پرداخت تسهیلات در شهرستان‌ها به نهاد و بانک‌ها چگونگی این روند هر دو هفته یک بار در جلسه‌ای بررسی خواهد شد.

 

کد خبر 1231947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha