ارتباط صنعت با پژوهشگران و پارک های علم و فناوری  تقویت شود

بهرام نیا با بیان اینکه ارتباط صنعت، دانشگاه ها با پژوهشگران و پارک های علم و فناوری باید تقویت شود، گفت: باید همه امکانات‌ را برای نخبگان در راستای تولید علم و فناوری فزاهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام عصر امروز(۲۲ آبان) در  کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری این استان، اظهار کرد: این کارگروه یکی از کارگروه های حایز اهمیت در راستای تولید و اشتغال است.

 

حسن بهرام نیا با بیان اینکه پژوهش و تحقیق در واقع پیشران اشتغال و کارآفرینی استان و در سایه عملکرد همین کارکرد کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری است و این کارگروه هم از نظر عملکردی و هم از نظر اعضای آن که متشکل از مدیران تاثیرگذار در دانشگاهی، اظلاع رسانی و پژوهش، تاثیر در اقتصاد استان و ایجاد اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه هفته پژوهش رابه همه پژوهشگران که به نوعی در ارتباط با تولید علم و فناوری فعالیت می کنند تبریک می گویم، افزود: استان ایلام در مقیاس ‌ملی در حوزه علم و فناوری، تبدیل علم‌ به‌محصول و تجاری سازی آن جایگاه خوبی در کشور دارد و راهیابی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به نظام رتبه بندی پژوهش در جهان و قرار گرفتن در بین ۵۰۱ دانشگاه جهان و ۱۸ دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش از مصادیق بارز آن است.

 

استاندار ایلام باید از  کسانی که در‌ حوزه‌های  تولید علم و فناوری در بخش های مختلف فعالیت دارند، به نحو شایسته ای هم به صورت مادی و هم به صورت معنوی تقدیر شود، افزود: ۳۰۰ نفر نخبه‌ استان در بنیاد نخبگان عضویت دارند و این یکی از ظرفیتهای بسیار‌خوب استان ایت.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همه امکانات‌ را برای نخبگان در راستای تولید علم و فناوری فزاهم کنیم، تصریح کرد: ارتباط صنعت، دانشگاه ها با پژوهشگران و پارک های علم و فناوری باید تقویت شود.

 

بهرام نیا  با اشاره به اینکه امروز جنگ ما جنگ نفر و لشکر نیست بلکه جنگ به واسطه تکنولوژی و فناوری های جدید خانگی شده است،افزود: امروز به واسطه فناوری و تکنولوژی، جنگ در حوزه سابری است و علم و فناوری حرف اول در دنیا را می زند.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: ایران اسلامی امروز به جایگاه رسیده است که موشک های نقطه زن را تولید می کند و این در حالی است که در ابتدای دفاع مقدس، ما از کمترین ابزار جنگی محروم بودیم، ابراز کرد:  جوانان ما به مرحله ای از علم و فناوری رسیده اند که نقش بازدارنده‌ای در برابر دشمنان داریم، این نشانم از قدرت است و این قدرت در سایه علم‌و‌فناوری  تحقق یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان به وظایف خود در حوزه پژوهش، توجه به تولید علم و فناوری متناسب با ظرفیت و وظایف خود تلاش کنند، یادآور شد: بسیاری از تولیدات وابسته به علم، تحقیق و پژوهش است و باید انگیزه لازم را از طریق تقویت سیستم های انگیزشی در فضای تحقی و پژوهش در استان فراهم کرد.

 

کد خبر 1231988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha