روایت عالی از فاجعه منا در «فولاذ» ارائه شده است

قاسم پور شخصیت شهید فولادگر را یک شخصیت ذوالابعاد دانست و گفت: نوشتن در مورد حادثه منا سخت است و کمتر کسی جرأت می‌کند به این کار ورود کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، داوود قاسم پور امروز ۲۲آبان همزمان با دویمن روز از سی امین هفته کتاب، در نشست نقد و بررسی کتاب «فولاذ» که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت : نوشتن در مورد حادثه منا سخت است و کمتر کسی جرأت می‌کند به این کار ورود کند. موضوع هم موضوع زنده‌ای ا‌ست و هنوز اطلاعات دقیق و کاملی از حادثه منا کشف نشده است.

 

این منتقد شخصیت شهید فولادگر را یک شخصیت ذوالابعاد دانست و افزود: وی هم در انقلاب نقش داشت هم در دفاع مقدس و در بخش فراملی به‌‌عنوان مستشار در کشورهای دیگر حضور داشت . مصاحبه کردن با افراد نزدیک به شهید فولادگر به خاطر شغل آنها سخت بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه نویسنده فولاذ با وجود روایت های متعدد یک داستان یکدست ارائه کرده است، عنوان کرد: کتاب ویرایش خوبی دارد. گرفتن ۵۰ مصاحبه سخت است و نویسنده توانسته اعتماد افراد را جلب کند.فکر می کنم اگر مصاحبه مادر شهید در اول کتاب می آمد بهتر بود و وزن کتاب تغییر می کرد.


 
این نویسنده خاطر نشان کرد:قلم خوب نویسنده روایت عالی از حادثه منا را ارائه کرده است و خواننده با خواندن کتاب فولاذ بیشتر دنبال این فاجعه است تا شهید فولادگر.به‌‌نظرم این کتاب هنوز دیده نشده است.فکر می‌کنم این کتاب در آینده دیده شود و حتی مورد استناد قرار گیرد


همسر شهید فولادگر در این نشست گفت: آقای قربانی برای نوشتن کتاب زحمت زیادی کشیدند. به خاطر شرایط زندگی شهید، جمع‌آوری روایت‌ها از زندگی ایشان برای نویسنده سخت بود. اگر آقای قربانی و انجمن سپاس این کار را نمی‌کردند، هیچ وقت کتابی راجع به این شهید گردآوری نمی‌شد چون برخی از دوستان و نزدیکان شهید از دنیا رفتند.

 

گفتنی است، سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

 

کد خبر 1231994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha