هزینه برای کتاب، نوعی سرمایه گذاری است

نوروزی گفت: هزینه برای کتاب، نوعی سرمایه گذاری است و نیاز به عزم عمومی و ملی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب با خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این دیدار گفت:  تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی امری الزامی است و فعالیت در حوزه کتاب هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: معتقدم کتاب تنها چیزی است که اگر رایگان بدهند، به آن توجه نمی‌کنیم و همواره بهانه برای کتاب نخریدن زیاد است، اما باید جای کتاب را در خانواده‌ها باز کنیم، خصوصا در بین نونهالان که ‌بهترین سن را برای آشنایی و انس گرفتن با کتاب دارند.

نوروزی با تاکید بر این که هزینه برای کتاب، نوعی سرمایه گذاری است و نیاز به عزم عمومی و ملی دارد، بیان کرد: امیدوارم این مراسم‌ها و جشنواره‌ها موجب شود که خانواده‌ها در کنار تامین مایحتاج روزمره، کتاب را نیز در نظر بگیرند.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در ارتباط با برنامه‌های هفته کتاب اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب ۳۷۳ ویژه‌برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که تعدادی از این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های دیگر خواهد بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، معرفی دستاوردهای اداره‌کل، معرفی کتاب‌های مفید و ... است.

این مسئول اعزام 19 کاروان جهادی کتابخوانی به مناطق محروم استان، ویژه برنامه گرامیداشت هفته کتاب از برترین‌های کتابخوانی، عضویت رایگان، بخشودگی جرایم دیرکرد، برگزاری نقد و رونمایی کتاب، برنامه بزرگداشت کتابخوان، کارگاه آموزشی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه قصه‌گویی، جلسه جمع‌خوانی کتاب، کارگاه فلسفه کودکان، جشن کتاب، محفل ادبی و جلسه مشاوره را از جمله برنامه‌های عنوان کرد در این هفته برگزار خواهد شد.
 
معصومی ادامه داد: همچنین افتتاح بخش نابینایان شمال استان در کتابخانه طوبی شهرستان خوی  و برگزاری هر کتابخانه یک مدرسه در کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوی اسلامی ایران است.

کد خبر 1232024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha