مشکلات شهرستان های مختلف استان کرمان در نشست های مشترک ائمه جمعه و استاندار بررسی می شود

مشکلات شهرستان های مختلف استان کرمان به صورت جداگانه در نشست های مشترک ائمه جمعه و مدیران مربوطه با استاندار بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ طی نشست هایی که اخیراً با حضور استاندار و بعضاً معاون عمرانی وی در استانداری در حال برگزاری است؛ مسئولین شهرستان های مختلف به صورت جداگانه حضور یافته و اهم مشکلات شهرستان خود را گزارش می دهند تا برای رفع آن هم اندیشی و راهکارها احصا شود.

حجت الاسلام علی حسنی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: در آخرین اجلاس ائمه جمعه استان که استاندار نیز حضور داشت، درخواستی از سوی ائمه جمعه مطرح شد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: از نماینده عالی دولت در استان درخواست شد تا وقت مشخصی در هفته به ائمه جمعه اختصاص داده شود تا به اتفاق مسئولین فرهنگی و اداری شهرستان مربوطه، از نزدیک مسائل را با وی در میان بگذارند تا واسطه ها حذف و مشکلات زودتر حل شود.

وی اظهار کرد: ساز و کار این امر در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در حال بررسی است تا طبق نوبت دهی و بر اساس اولویت انجام شود.

حجت الاسلام حسنی اولویت یاد شده را ناظر به نیازهای آن منطقه ای دانست که دچار بحران های بیشتری است و یا اتفاقات فرهنگی خاصی در آن وجود دارد که لازم است مسئول ارشد استان در جریان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پس از اجلاس مذکور، نشست هایی با حضور برخی از ائمه جمعه با استاندار برگزار شده است.

در همین رابطه، روابط عمومی استانداری هم گزارش داد: این نشست ها با حضور فرماندار(یا بخشدار) امام جمعه، رئیس شورای شهر و شهردار هر منطقه با استاندار انجام می شود که تاکنون در خصوص شهرستان های انار، بم، نرماشیر و نیز بخش شهداد و بروات برگزار شده است.

پیگیری پروژه های شهرستان های مختلف در نشست مشترک مدیران مربوطه و معاون عمرانی استاندار هم به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

 

در همین رابطه اخیراً با حضور مدیران شهرستان بم، شهر کرمان و نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم، جلساتی جداگانه برای پیگیری پروژه های شهری برگزار شد.
در این جلسات که با مدیریت سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار برگزار می شود؛ کمبودها و نیازهای هر شهرستان مطرح می شود.

معاون استاندار پروژه پل ورودی شهر بم، ساماندهی تپه های یادمان و آسفالت کوچه های بم را اولویت شهرداری بم خواند و از شهرداری خواست با اخذ مصوبات لازم، مستندات را به قرارگاه خاتم ارسال کند تا امکان طراحی پروژه ها و تنظیم قرارداد مهیا شود.
در بررسی پروژه های شهر کرمان هم مشکلات اجرای پل شهدای خلبان بررسی و ضمن هماهنگی با دیگر دستگاه ها و پیگیری حل مشکلات، مقرر شد تا شهرداری کرمان با سرعت بیشتر نسبت به عقد قرارداد با مشاور عامل چهارم اقدام کند.
همچنین نشست مدیران شهری فهرج با معاون عمرانی استاندار هم برگزار و ضمن تقدیر از پیگیری آنها عنوان شد: فهرج با داشتن آثار تاریخی چون ریگ یلان و میل نادری همراه با طبیعت بکر و  نبکاهای این دیار که به گلدان های طبیعی کویر شهرت یافته اند شایسته رسیدگی بیشتر است.

آیت اللهی موسوی ضمن قول حمایت استان برای رفع محرومیت ها و کمک به شهرداری در راستای خرید ماشین آلات مورد نیاز، تأمین قیر، جدول و لایروبی رودخانه مشرف به شهر را داد و از شهردار خواست با کمک مشاور، طرح توسعه شهر را تهیه و آن را مبنای کار قرار دهد.

وی همچنین از تلاش استان برای ارتباط فهرج با جاده نهبندان و رفع مشکلات زمین های ورودی شهر خبر داد و گفت: به زودی جلسه ای در منطقه به منظور هماهنگی بین دستگاه های دولتی جهت رفع مشکلات مطرح شده برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1232084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha