«گوی بیان» مجموعه ۱۴ جستار شفاهی در ادبیات دفاع مقدس است

دکتر کاموس گفت: کتاب گوی بیان پاسخ به یک نیاز برآورده نشده است و آن مباحث تئوریک کتاب های دفاع مقدس است.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر مهدی کاموس امروز سه شنبه 24 آبان همزمان با چهارمین روز از سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی کتاب گوی بیان که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: با دیدن این کتاب خوشحال شدم زیرا مدت ها بود که از این جنس کتاب ها چاپ نمی شد. این کتاب مجموعه ای از 14 جستار شفاهی در حوزه ای و مسایل ادبیات دفاع مقدس است.

 

این نویسنده تصریح کرد: در مراسم رونمایی باید تبریک گفت و نمای کلی از آنچه منتشر شده را بیان کرد. جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس یک سابقه ای دارد. جشنواره ها در نظام سیاسی و فرهنگی جایگاه مهمی دارند. جشنواره ها آن نظام هدایت ارزیابی سیاستگزاری محسوب می شوند.

 

کاموس با بیان اینکه بحث مهم جشنواره ها مسئله خروجی است، بیان کرد: مهم تر از خروجی شاخص های انتخاب کتاب است. امسال بیستمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در حال برگزاری است اما کمتر در مورد شاخص های ارزیابی بحث کردیم و آن را به چالش کشیدیم.

 

وی با اشاره به نویسنده کتاب گوی بیان یادآور شد: آقای محمد قاسم فروغی از سابقون حوزه مقاومت و از انقلابیون ما هستند. کارهایی که آقای فروغی انجام داده چه کتاب هایی که نوشته است و چه میزگردهایی که تشکیل داده است، همگی نو هستند. کتاب گوی بیان پاسخ به نیازی بود که هنوز برآورده نشده است و آن مباحث تئوریک کتاب های دفاع مقدس است. بر اساس نظام مسایل باید مباحثی داشته باشیم که به اقناع برسیم و برای آینده راه ها را مشخص کنیم.

 

این نویسنده و منتقد ادبی بیان کرد:  باید برای چاپ کتاب گوی بیان به آقای محمد قاسم فروغی، انتشارات صریح و همه اهالی دفاع مقدس تبریک گفت.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب گوی بیان مجموعه شش نشست تخصصی است، عنوان کرد: 14 کارشناس و متخصص در شش نشست درباره دفاع مقدس صحبت کردند. دو مسئله مهم درک کتاب گوی بیان مطرح شده است. یکی ادبیات فاخر و دیگری ارتقای ادبیات دفاع مقدس در واقع می توان گفت مباحث نویی در کتاب گوی بیان مطرح شده است.

 

کاموس خاطرنشان کرد: بحث مقاومت بین المللی اسلامی از جمله مباحث مطرح شده در کتاب گوی بیان است. ادبیات مقاومت ریشه های جهانی دارد. هنر، مستند و پژوهش در دفاع مقدس نیز در کتاب گوی بیان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. جناب آقای فروغی بر اساس تجربیاتی که داشته است، موضوعاتی را در کتاب گوی بیان به شیوه های مختلف برجسته سازی کرده است.

 

 

کد خبر 1232480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha