بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا در رشت آغاز شد

بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان وظیفه و پایور فراجا در زیباکنار رشت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان وظیفه و پایور فراجا در راستای ترویج فرهنگ ناب و انسان‌ساز قرآن و همچنین ایجاد فضای قرآنی در جهت انس هر‌‌ چه بیشتر کارکنان و سربازان و جریان‌سازی قرآنی و معرفی افراد برتر و موفق قرآنی در سطح مجموعه انتظامی به مدت سه روز از ظهر امروز(سه‌شنبه، ۲۴ آبان) در هتل نرگس زیباکنار رشت آغاز شد.

 

در این دور از مسابقات که با حضور ۲۳ هزار نفر برگزار شد و ۳۰۰ نفر به مرحله پایانی راه یافتند، شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ کل و حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم سطح ۱ و ۲  قرآن و اذان به صورت جداگانه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

 

آیین اختتامیه این مسابقات صبح امروز با قرائت قرآن و اجرای سرود ملی در سالن شهدای ناجای رشت برگزار شد و سردار ملکی ضمن خوشامدگویی به مدعوین و شرکت‌کنندگان، میزبانی این مسابقات را افتخاری برای استان گیلان دانست و گفت: با وجود همه فتنه‌ها و توطئه های دشمن و فراخوان‌هایی که انجام شده است، استان گیلان با آمادگی لازم و در امنیت کامل مسابقات را برگزار می‌کند.

 

فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه از شب گذشته در لیست تحریم‌های دشمن قرار گرفته است، از رصد تحرکات دشمن خبرداد و گفت: نیروی انتظامی اشراف کامل بر تحرکات دشمن داشته و اجازه نمی دهد امنیت استان و کشور به خطر افتد.

 

 

در ادامه این مراسم سردار بهرامی برگزاری این مسابقات در شرایط کنونی را حاوی یک پیام برای آشوبگران، توطئه‌گران و دشمنان دانست که کشور در شرایط آرام و امنی است و به اجرای فعالیت‌های خود فارغ از تحرکات دشمن، می‌پردازد.

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا قهرمان پروری و نخبه پروری قرآنی را هدف فعالیت‌های قرآنی فراجا برشمرد که با ۲۵ عنوان برنامه قرآنی توسط سه معاونت در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

 

 

این مراسم با اجرای زنده گروه سرود نیروی انتظامی گیلان ادامه یافت و در ادامه نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به سخنرانی پرداخت و نگاه ارزشی ملت ایران را که برگرفته از قرآن و عترت است، مانع دشمن در رسیدن به اهداف خود اعلام کرد.

 

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: آنچه که برای ایالات متحده و استکبار جهانی خطرساز است، ایران مملو از ارزشهای دینی و اعتقادی و ایران با ظرفیت منابع انسانی آن است.

 

 

پایان بخش این مراسم سخنان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود که برخورد نیروی انتظامی با مردم را برگرفته از آموزه‌های قرآنی دانست و از عبارت پلیس مظلوم مقتدر در برابر مردم استفاده کرد که در رویارویی با دشمن با صلابت و مقتدر ایستاده و اگر دشمن یک ضربه بزند هزار ضربه خواهد خورد.

 

حجت الاسلام ادیانی نزاع ما با نظام سلطه را بر سر پیاده سازی و ترویج آموزه های اسلامی و قرآنی در کشور و جهان دانست که به دستور قرآن با ظالم سازش نمی‌کنیم و حتی اگر آنان دست از ما بکشند، ما دست از سر سلطه برنخواهیم داشت و تا فروپاشی غرب مقاومت خواهیم کرد تا آخرین فرد از طاغوت را دفن کنیم.

 

این آیین با تجلیل از چند خانواده شهید نیروی انتظامی استان گیلان پایان یافت و شرکت‌کنندگان جهت آغاز رسمی مسابقات قرآنی به زیباکنار اعزام تا در فضایی معنوی و صمیمی به رقابت با یکدیگر بپردازند.۶۰ نفر از برگزیدگان این مسابقات در رشته‌های مختلف جهت حضور در مسابقات قرآنی ستاد نیروهای مسلح که سال آینده به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اعزام می شوند.

کد خبر 1232519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha