برگزاری رزمایش جهادی بسیج با حضور ۹۰۰ هزار نفر/ ایجاد ۲۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰

سردار سلیمانی با اشاره به برگزاری رزمایش فاطمیون در هفته بسیج از اجرای رزمایش جهادی با حضور ۹۰۰ هزار نفر از بسیجیان در این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری هفته بسیج با گرامیداشت یاد شهدا، امام (ره) با اشاره به وجود 90 هزار شهید بسیجی در دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس دوران افتخارآمیزی است که ملت ایران با نبرد عاشورایی به پیروزی دست یافتند و گفتمان مقاومت را خلق کردند و امروز ملت ایران داعیه دار این گفتمان است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج در پنجم آذر 58 به فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: این شجره طیبه به فرمان امام (ره) در دورانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی، دوران نونهالی خود را در مخاطرات بزرگ در مقابل نظام سلطه و توطئه های بزرگ آن سپری می کرد، تشکیل شد. ایجاد بسیج عمق راهبرد دفاعی ملت ایران بود که بعد از دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی های زیادی را در عرصه های مختلف انجام داد.

 

وی با اشاره به خدمات بسیج در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در این دوران نیز اقشار مختلف بسیج با کمک مومنانه، واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی با بکارگیری تمام ظرفیت های خود در مقابله با این ویروس منحوس تمام تلاش خود را به کار بردند و توانستند خدمات ارزنده ای را در این زمینه بر جای بگذارند.

 

سردار سلیمانی با در تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: هفته بسیج با شعار "بسیج خدمتگزار ملت ایران" با تجدید میثاق در حرم امام (ره) آغاز می شود و اولین برنامه هفته بسیج رزمایش فاطمیون گروه های جهادی است که در سراسر کشور به صورت تخصصی انجام می شود. در این رزمایش ۹۰۰ هزار نفر در قالب 42 گروه جهادی به ارایه خدمات می پردازند.

 

وی برگزاری کنگره و یادواره های شهدا را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره اقتصاد مقاومتی، اجلاس ملی اندیشه ورزی جامعه کارگری و کارفرمایی، افتتاح 32 مرکز رشد الگویی، عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری همایش اقتدار رزمی کاران بسیج، آزادسازی زندانیان معسر و غیر عمد از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

 

سردار سلیمانی با اشاره به برگزاری محافل قرآن در نواحی مقاومت بسیج گفت: افتتاح لیگ علمی پایا از دیگر برنامه های بسیج است. همچنین آیین افتتاحیه برگزاری 230 هزار یادواره خانگی شهید، رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، یادواره ۲ هزار شهید فوتبالیست و 135 شهید ورزشکار مدافع امنیت، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری بسیج، برگزاری همایش فرماندهان یگان های احتیاط و آموزش شهید سلیمانی، جشنواره مالک اشتر، یادواره ملی شهدای رسانه از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

 

سردار سلیمانی تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، برگزاری همایش امنیت قضایی، اجلاس شهدای حقوقدان مجلس شورای اسلامی، مراسم افتتاح مجمع عالی بسیج دانش آموزی، هیئت های علوی و فاطمی، جشنواره جهادگران علم و فناوری به همراه نمایشگاه فناورانه دانش بنیان بسیج و جشنواره تولیدات دیجیتال بسیج را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه این نشست خبری درباره شهدای امنیت گفت: مردم در مراسم تشییع شهدای امنیت سنگ تمام گذاشتند و در همین راستا برنامه ای برای گرامیداشت این شهدا برگزار می شود البته تجلیل از شهدا فقط مختص به شهدای بسیج نیست که در همین راستا کنگره بزرگ سرداران و امیران شش هزار شهید استان قم در روزهای آینده برگزار می شود.

 

سردار سلیمانی در بخش دیگری از این نشست در تشریح برنامه های بسیج برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن در پاسخ به شبستان گفت: ظرفیت های بسیج در جهاد تبیین بسیار گسترده است و در همین راستا 50 هزار پایگاه مقاومت در مساجد فعال هستند و 60 هزار واحد بسیج دانشجویی و دانش آموزی سازماندهی شده است. تمامی این ظرفیت ها در قالب قرارگاه جهاد تبیین منسجم شده و برنامه های مدونی برای توجیه و تبیین توطئه های دشمن با حضور هادیان و کارشناسان سیاسی برگزار می کنند. این برنامه ها با عنوان طرح شهید هاشمی در راستای منویات رهبر انقلاب انجام می شود. همچننی نهاد بسیج در حوزه پیشرفت و آبادانی نیز اردوهای مختلف راهیان نور و علم و فناوری را برگزار می کند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد برنامه های سازمان بسیج در فضای مجازی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان گفت: امروز جوانان بسیجی شبکه سایبری گسترده ای را تشکیل داده اند و در آن ایفای نقش می کنند البته دشمن از ابزار و امکانات بسیار خوبی برخوردار است و سرمایه گذاری زیادی در فضای مجازی انجام داده است بر این اساس بسیج برای شکل دادن "شبکه مردمی منسجم در فضای مجازی"، راه زیادی در پیش دارد.

 

وی درباره خدمات بسیج در حوزه اشتغال آفرینی اینگونه توضیح داد: در بسیج تجربه خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد. در همین راستا ظرفیت بسیج سازندگی برای جوانان جویای شغل با هماهنگی تمام نهادها یک ظرفیت بی بدیل است و تسهیلات خوبی در این زمینه پیش بینی شده است به همین منظور جوانان می توانند با گذراندن دوره های آموزشی در شغل های مولد یا صنایع دستی مشغول به کار شوند. همچنین تسهیلات قرض الحسنه با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه در مساجد درنظر گرفته شده است و بسیج در سال 1400 توانسته است 29 هزار فرصت شغلی را ایجاد کند. در سال 1401 نیز تسهیلات جدیدی برای اشتغال آفرینی جوانان در نظر گرفته شده است.

 

بنابراین گزارش، در پایان این نشست خبری از پوسترهای هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج و چهارمین جشنواره بسیج و دومین نمایشگاه سراسری پایگاه های مقاومت بسیج (اسوه) با محوریت بسیج محلات و مساجد رونمایی شد.

کد خبر 1232572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha