عشق و علاقه علامه طباطبایی به همسرش باید برای جوانان تبیین شود

عباسی اقدم با بیان اینکه «اقیانوس آرام» نخستین دفتر از مجموعه «از قله ها به آسمان نزدیک تر است» است، گفت: دفتر دوم، سوم و چهارم این مجموعه به ترتیب به زندگی امام خمینی، آیت الله بهجت و شهید بهشتی می پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمدعلی عباسی اقدم» امروز سه شنبه 24 آبان همزمان با چهارمین روز از سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از کتاب «اقیانوس آرام» که روایت هایی از سبک زندگی علامه سید محسن طباطبایی است، گفت: زمانی که با علامه طباطبایی آشنا شدم، یکی از آرزوهایم این بود که کتابی تهیه کنم که به همه زوایای زندگی ایشان بپردازد و همچنین خوشخوان باشد.

 

نویسنده کتاب اقیانوس آرام با بیان اینکه آثار متفاوتی در مورد علامه طباطبایی چاپ شده است، عنوان کرد: من اکثر این کتاب ها را مطالعه کردم و احساس کردم که تمام زوایای زندگی ایشان منعکس نشده است. بر این اساس یک سری کار پژوهشی انجام دادم. محور فعالیت خود را در سه نکته متمرکز کردم؛ مختصرنویسی، مفیدنویسی و متفاوت نویسی.

 

وی تصریح کرد: شروع به نوشتن کتاب اقیانوس آرام کردم، این کتاب تمام شد و دوستان در دفتر نشر فرهنگ اسلامی واقعا لطف کردند و چاپ این کتاب را تقبل کردند. این کتاب اولین دفتر از مجموعه از قله ها به آسمان نزدیک تر است، هست.

عباسی اقدم با اشاره به اینکه تا هفت دفتر از مجموعه از قله ها به آسمان نزدیک تر است را به توافق رسیدیم، تصریح کرد: دفتر دوم به زندگی امام خمینی (ره) اختصاص دارد و نام آن، «آن مرد بی نهایت» است. کتاب دوم با عنوان «کرشمه ماه» به زندگی آیت الله بهجت می پردازد. کتاب چهارم و پنجم را در دست نگارش دارم. کتاب چهارم با عنوان «سرچشمه و دریا» به زندگی شهید بهشتی می پردازد.

 

این نویسنده با بیان اینکه به تمام منابع در مورد علامه طباطبایی مراجعه کردم، عنوان کرد: مصاحبه ها و کتاب هایی که در مورد علامه طباطبایی منتشر شده بود را مطالعه کردم. کتاب اقیانوس آرام هشت فصل دارد. ویژگی های زیادی از علامه طباطبایی را در این کتاب آوردم اما دو ویژگی از آن بسیار آموزنده بود اول اینکه علامه طباطبایی گوش شنوا داشتند و به نظرم گوش شنوا نیاز امروز جامعه ما است.

 

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم علامه طباطبایی که توجهم را جلب کرد و برایم بسیار آموزنده بود، عشق و علاقه ایشان به همسرشان بود. متاسفانه در حال حاضر در خانواده ها این عشق و علاقه به همسر کمرنگ شده است. زمانی که همسر علامه طباطبایی فوت می کند ایشان به قدری ناراحت می شود که سکته می کند، ماه ها گریه می کند و حتی مدتی دست از تفسیر المیزان بر می دارد. زمانی که تفسیر المیزان تمام شد، ایشان به همسرش می گوید« نتیجه 30 زحمات شما امروز ثمر داد». این نکات بسیار قابل توجه است و می تواند به خانواده ها و جوانان بسیار کمک کند و توصیه می کنم جوانان حتما سیره این بزرگان را بخوانند.

 

 

کد خبر 1232584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha