اهدای ۲ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب بین  مدارس مناطق محروم ملایر

عابدینی نیا گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به مدارس مناطق محروم شهری و روستایی ملایر اهدا شد

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر مهدی عابدینی نیا امروز در در جلسه اهدای کتاب  بین مدارس مناطق محروم شهرستان ملایر گفت:  این کار بزرگ و اقدام فرهنگی در حوزه کتاب  است.

 

 مدیر آموزش و پرورش ملایر  افزود: این  اقدام فرهنگی  با همکاری موسسه خیریه حامی مهربانو و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر  به ثمر رسید که در مرداد ماه امسال تعداد 2 هزار و 700  نسخه کتاب از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اداره آموزش و پرورش ملایر اهدا شد .

 مدیر آموزش و پروش ملایر  افزود: این تعداد کتاب برای تجهیز  کتابخانه های  مدارس مناطق محروم   است که بین 65 مدرسه شهری و روستایی در شهرستان ملایر اهدا می شود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: در دین مبین اسلام محوریت و اصل کتاب است و در قرآن کریم به عنوان سر لوحه همه کتابهای 360 بار کلمه قرآن  کلمه و  کتابت تکرار شده است.

 عابدینی نیا با  اشاره به تاکیدات امام راحل و  رهبر معظم انقلاب نیز بر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزود:  طبق فرمایش  رهبری  سلامت جسم در ورزش ، سلامت روح در ارتباط با خدا و معنویت و سلامت فکری مطالعه کتاب است.

وی با اشاره به دغدغه های کتابخانه های عمومی حوزه آموزش و پرورش از  جمله کتابخانه فرهنگیان ملایر گفت: نیاز است که  این کتابخانه  از نظر مکان، احیا و کتاب های به روز مورد توجه قرار گیرد و  همچنین کتابخانه های مدارس نیز بیشتر احیا و کتاب ها به روز شود.

فرهنگ نذر کتاب احیا شود

وی بر احیای فرهنگ نذر کتاب تاکید کرد و گفت: بسیاری از کتابها در منازل هستند که می توانند در اختیار کتابخانه ها  قرار گرفته تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند.

این مسئول با با تاکید بر اینکه بر اینکه با  خلاقیت باید زمینه مطالعه را در بین دانش آموزان بالا ببریم  گفت:  با برگزاری مسابقه کتابخوانی و  قرار دادن ساعتی برای  مطالعه  کتب غیر درسی بین دانش آموزان و... می توان دانش آموزان را به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ترغیب کرد .

 

در پایان نیز از کسانی که در راستای اهدای کتاب به مناطق محروم همکاری داشتند تقدیر شد.

کد خبر 1232826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha