مباحث اداری، حراستی، استخدام ها و ماموریت ها در اختیار رییس مجلس است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی وظایف و اختیارات رییس مجلس مشخص است، گفت: مباحث اداری، حراستی، احکام، استخدام ها و ماموریت ها در اختیار رییس مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی نیکزاد که در غیاب قالیباف ریاست دقایقی از مجلس را به عهده داشت در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان محمود احمدی بیغش در انتقاد از عملکرد محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نطق حق هر نماینده است اما انصاف حکم می کرد شما این نطق تان را زمانی که رییس مجلس بود، بیان می کردید. در مورد بحث هیئت رییسه هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد هیئت رییسه در کازیوی نمایندگان قرار گرفته و مرتب گزارش داده شده است.

 

نایب رییس مجلس در مورد جذب نیرو برای مجلس نیز اظهار داشت: در ماده 20 آیین نامه داخلی مجلس که قبلا مصوب شده است، بحث وظایف و اختیارات رییس مجلس مشخص است. مباحث اداری، حراستی، احکام، استخدام و ماموریت ها در اختیار رییس مجلس است.

 

وی با اشاره به شکایت نوباوه نماینده تهران از رییس مجلس نیز گفت: بنده در جایگاه رییس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان که با رای شما نمایندگان آنجا هستم در چندین جلسه در این هیئت با بزرگان مجلس صحبت کردیم اما دوستان حاضر نشدند در صورتی که یک برادری اینجا آمد و گفت شما مثل یک دیکتاتور را مجلس را اداره می کنید. ما آن پرونده را به قوه قضاییه نفرستادیم بلکه خواهش کردیم از یکدیگر گذشت داشته باشدن امروز صبح برادر دیگری مشکلاتی داشت و از صبح دنبال وقت بود. بالاخره امروز دیدید که این دو برادر نیز یکی توییت زد و یکی هم از آن گذشت کرد.

 

وی تاکید کرد: مواردی که مطرح کردید در جهت حق و عدالت است و مواردی که عرض کردید بر اساس این است که من در هیئت رییسه هستم و وابستگی هم به کسی ندارد. نطق حق مسلم هر نماینده است.

نیکزاد خطاب به بیغش گفت: ای کاش زمانی که رییس مجلس حضور داشتند این موضوعات را مطرح می کردید که من خبر داشتم. به رغم رسم شب اول قدر شهادت که صادقانه و خاضعانه عرض کردم.

کد خبر 1232900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha