اجرای پروژه «دهکده امید» برای آوارگان سوری از سوی موسسه خیریه اسلامی کانادایی

یک موسسه خیریه اسلامی در کانادا قصد ساختن روستایی برای آوارگان سوری در این کشور جنگ زده را دارد تا پناهگاهی برای آنها فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، یک موسسه خیریه اسلامی در کانادا قصد ساختن روستایی برای آوارگان سوری در این کشور جنگ زده را دارد تا پناهگاهی برای آنها فراهم کند.

پروژه «دهکده امید» شامل 500 خانه، بیمارستان، مسجد و مدرسه  است که با هزینه تخمینی 225 هزار دلار کانادا (1.7 میلیون دلار آمریکا) به انجام خواهد رسید.

 

این پروژه بزرگ در منطقه الباب یا عفرین به بهره برداری می رسد تا سرپناهی دائمی برای آوارگان سوری فراهم کند.

به گفته موسسه خیریه «دغدغه انسانی بین المللی » زمانی که این شهرک تکمیل شود، 3500 نفر در آن زندگی خواهند کرد .

 

این موسسه خیریه در بیانیه ای اعلام کرد که یک میلیون و 850 هزار دلار برای ساخت 500 خانه و یک میلیون و 250 هزار دلار برای ساخت یک مسجد، مدرسه، چند پارک، زمین فوتبال و بازار هزینه خواهد شد.

این دهکده به خانواده‌های سوری آواره احساس ثبات و عزت به خانواده های سوری می دهد و مکانی برای اقامت آنها فراهم می کند.

 

مدرسه ای که در این پروژه به بهره برداری می رسد ظرفیت پذیرش یک هزار دانش آموز را دارد که شامل 16 کلاس درس، 6 سرویس بهداشتی اتاق های اداری، سیستم انرژی خورشیدی برای تامین انرژی مدرسه و کلیه اثاثیه و تجهیزات مورد نیاز مدرسه است.

بر اساس این پروژه، مسجدی در مرکز جامعه برای اجتماعات، نماز جمعه و نمازهای پنجگانه و و غیره ساخته می شود.

 

این موسسه خیریه اسلامی برآورد کرده است که تکمیل این پروژه از 12 تا 16 ماه طول می کشد

موسسه «دغدغه انسانی بین المللی» اعلام کرد که جمع آوری کمک های مالی در سراسر کانادا انجام می شود و هرکسی می تواند ساخت خانه یا واحد دیگری را بر عهده بگیرد و حتی کوچکترین کمک مالی نیز می تواند به پیشبرد این پروژه کمک کند.

کد خبر 1232901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha