کاهش نرخ بیکاری در تابستان جاری نسبت که گذشته

امیدی گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال نسبت به پارسال یک و سه دهم درصد کاهش یافته و به ۶.۴درصد رسیده است.

جمشید امیدی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال نسبت به پارسال یک و سه دهم درصد کاهش یافته و به 6.4درصد رسیده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، افزود: طبق آمار، تعداد جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان یک میلیون و ۱۳۲ هزار نفر است که از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر شاغل و ۳۳ هزار نفر نیز بیکار هستند.

 

وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی کارآفرینی، گفت: ۲۵ آبان تا ۱ آذر به عنوان هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است و ۳۰ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۳ برنامه بصورت حضوری و هفت برنامه بصورت مجازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی، استارتاپ، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات و معرفی سامانه های اداره کل مرتبط با حمایت از کارفرمایان، فارغ التحصیلان متقاضیان اشتغال بصورت مستقل از جمله این برنامه‌هاست.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

کد خبر 1232905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha