آموزش خشونت در رسانه‌های غربی متضاد با کارکردهای رسانه / اتاق جنگی به نام ایران اینترنشنال

بی‌شک سیاست و کارکردهای رسانه‌ها آگاه‌سازی، روشنگری و اطلاع‌رسانی است اما این روزها کارکرد رسانه‌های غربی از جمله ایران اینترنشنال چیزی جز آموزش خشونت و تحریک جوانان به اغتشاش و ناآرامی نیست که این مهم با کارکردها و اهداف رسانه کاملا متضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛


در این روزهایی که تبلیغات گسترده دشمنان علیه کشورمان افکار مردم بویژه‌ نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده و دشمن با جنگ ترکیبی بدنبال نابودی نظام اسلامی است، جایگاه رسانه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند، رسانه‌ای که می‌تواند افکار عمومی را جهت دهد و موجب آگاه‌سازی و روشنگری افراد و یا وارونه نشان دادن واقعیات باشد.

 

 

با وقوع ناآرامی‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله رسانه ایران اینترنشنال با زیرپا گذاشتن تمامی کارکردهای رسانه‌ای و جمع کردن تمامی برنامه‌های خبری خود، تنها بر روی حوادث اخیر کشور ایران متمرکز و تمام تلاش خود را برای دامن زدن به تحریک جوانان در راستای ایجاد اغتشاشات کرد.

 

 

آموزش خشونت و ناآرامی، ترغیب اصناف و بازااریان برای تعطیلی مغازه‌ها، آموزش شعارهای خلاف معیارهای ایرانی اسلامی به نوجوانان و غیره از اهداف این رسانه غربی است که تمام نیروها و زمان خود را بر روی آن متمرکز ساخت، مواردی که نه از اهداف رسانه‌ به شمار می‌رود و نه با هیچ نظریه و کارکرد رسانه‌ای مطابقت دارد.

 

 

اما آنچه که باید برای مقابله با این رسانه و سایر رسانه‌های غربی که هدفی جز ایجاد اغتشاش و ناآرامی در ایران نداشته و ندارند، مورد توجه قرار گیرد استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی و انقلابی برای آگاه‌سازی مردم و افزایش سوادرسانه‌ای است.

 

 

رسانه‌هایی که زیر چتر جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیتند و مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کرده و هدفشان روشنگری و آگاه‌سازی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی، فرهنگی و ... بوده و هست و خواهد بود.

 

 

استان کردستان نیز بدلیل مرزی بودن بیش از سایر استان‌ها در معرض خطر اغتشاشات و ناآرامی‌های ناشی از تلاش دشمنان و گروهک‌های ضدانقلاب بوده است و پروژه کشته‌سازی نیز یکی از اهداف این گروهک‌ها بود که موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از مردم ایران بویژه در این دیار شد.

 

 

در این میان تلاش رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی و فعال در این استان طی این ایام بازگو کردن اهداف دشمن و ضدانقلابیون بوده است و هرکدام براساس سیاست و رویکرد رسانه‌ی خود در حد توان برای انعکاس واقعیات و روایت‌های درست قلم زده و قدمی برداشته‌اند.

 

 

انتظار رسانه‌های استان برای تحقق اهداف یاد شده در این ایام قطعا چیزی جز همراهی مسئولان با رسانه‌ها برای بیان واقعیات و شفاف‌سازی افکار عمومی نبوده و نیست و می‌طلبد در شرایط کنونی مسئولان ادارات و نهادها تمام رسانه‌های داخلی را به یک شکل ببینند و همه آنها را حتی با داشتن مخاطبین کم، اما اثرگذار به رسمیت بشناسند.

 

 

جلب اعتماد عمومی و بازگشت افکار عمومی از سمت و سوی رسانه‌های غربی به سمت رسانه‌های داخلی نیازمند نوع نگاه مسئولان به رسانه است و قطعا زمانی که اطلاع‌رسانی درست و اصولی از عملکرد دولت و نظام در رسانه‌ها بدون هیچ نگاه گزینشی به رسانه از سوی ادارات صورت گیرد شاهد پیشبرد اهداف رسانه‌های ایرانی و انقلابی خواهیم بود.

 

 

قطعا رسانه‌ای که با تیمی حرفه‌ای و تحصیلکرده سال‌هاست راه‌اندازی شده و هزینه‌های بسیاری را برای چاپ یا انتشار اخبار خود متحمل می‌شود با اعتماد مسئولان و حمایت‌های معنوی آنان می‌تواند در انعکاس رویدادها اثرگذار بوده و قدمی بلندتر در تحقق اهداف بردارد.

 

 

اینجاست که می‌توان رسانه‌های داخلی را اهرمی قدرتمند در برابر رسانه‌های بیگانه خواند و کارکردها و اهداف درست رسانه‌های داخلی را به رخ رسانه‌های مروج خشونت کشید.

 

 

رسانه‌های غربی از جمله ایران اینترنشنال امروزه در واقع یک رسانه نیستند بلکه اتاق جنگی به شمار می‌روند که بجای بیان اخبار روز، عملیات‌های اغتشاشات داخل ایران را پایه‌ریزی و ترویج خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی و توهین به مسئولان ارشد را بازتاب می‌دهند و تمامی ارزش‌های حرفه‌ای رسانه خود را قربانی کرده تا ایران را مورد هجمه‌ی رسانه‌ای قرار دهند.

کد خبر 1232997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha