ظرفیت گیلان برای ایجاد دهکده‌های سلامت و سرمایه‌گذاری گردشگری

دلخوش ضمن تاکید بر ظرفیت گیلان برای ایجاد دهکده‌های سلامت و سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: بیکاری در گیلان بیداد میکند و باید با استفاده از حوزه گردشگری نسبت به ایجاد اشتغال در استان اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  سید کاظم دلخوش اباتری امروز (پنجشنبه ۲۶ آبان ) در اختتامیه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار مرکزی برگزار شد اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یکسال اخیر حرکت روبه جلویی داشته است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان صنعت گردشگری را صنعتی فراتر از صنعت نفت خواند و عنوان کرد: ما سالهاست در مجلس می‌گوییم که استان گیلان ظرفیت عظیمی در حوزه صنعت گردشگری دارد و تنوع غذایی استان حکایت از این ظرفیت بزرگ دارد.
 
دلخوش امکانات استان گیلان در حوزه گردشگری را بسیار ضعیف دانست و تصریح کرد: متاسفانه سال ۶۲ صنعت را از استان گیلان گرفتند و بیکاری در آن بیداد میکند در حالیکه نقطه به نقطه آن از پتانسیلهای بی نظیر صنایع دستی برخوردار است. 
 
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس همت دولت و مجلس برای اهمیت بخشی به صنعت گردشگری را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: قانون برنامه بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و باید از این فرصت برای ارتقا صنعت گردشگری استفاده کنیم.
 
وی اضافه کرد: از وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتظار داریم دست اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان در حوزه ایجاد دهکده‌های سلامت و سرمایه‌گذاری گردشگری، استفاده از ظرفیت دریا و جنگل را بگیرد تا شاهد رونق گیلان و ایجاد اشتغال باشیم.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند بیشترین کمک را به بخش اشتغال داشته باشد همین گردشگری و صنایع دستی است و مجلس آمادگی دارد همه جوره با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت به عمل آوردیم.
کد خبر 1233196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha