باید  با تحلیل صحیح از اوضاع، سهم جمهوری اسلامی از تحولات جدید دنیا را شجاعانه بگیریم

امام جمعه کرمان گفت: باید با هوشیاری، نگاه مومنانه، تحلیل درست از اوضاع و بصیرت کامل از این مقطع حساس تاریخی که شکل گیری نظم نوین جهانی است سهم جمهوری اسلامی را با کمال شجاعت بگیریم و با قدرت پیش برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(۲۷ آبان) در خطبه اول نماز جمعه در ادامه سلسله مباحث هفته گذشته گفت: خداوند به دنبال سه اصل مترقی "عدل و احسان و ایتاء ذی القربی" در هدایت؛ سه اصل منفی "فحشاء، منکر و بغی" را هم نهی می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فحشاء را شامل گناهان مخفی؛ منکر را گناهان علنی و بغی را تجاوز به حقوق دیگران و قانع نبودن به حق خود دانست و افزود: سرچشمه انحرافات اخلاقی سه قوه است که اولین آن شهوانیه است که انسان را به لذت گرایی وا می دارد.
وی با بیان اينکه استفاده ناصحیح از "قوه غضبیه" انسان را به منکرات وامی دارد و باعث آزار دیگران است؛ اظهار کرد: "قوه وهمیه شیطانی"حس برتری جویی می آورد و خود را از دیگران برتر می داند و دچار بغی و تجاوز به حقوق دیگران می شود و در مسئولیتی که قرار گرفت هر دخالتی برای خود قائل است.

امام جمعه کرمان با تصریح به اینکه دانشمندان دنیا طلب و عوام کینه توز در طول تاریخ دچار بغی شدند؛ خاطرنشان کرد: مذهب عامل وحدت است اما مادامی که اغراض شخصی وارد آن نشود لذا سیاست مبتنی بر دیانت و اخلاق باعث اختلاف نیست.
وی با اشاره به اینکه در تذکر دادن هم اگر طرف مقابل بر اساس تقوا و دیانت بپذیرد چرا باید اختلافی پیش بیاید؟ افزود: اختلافاتی که بین ملت ها و کشورها پیش می آید و حتی منجر به جنگ می شود، می بینید سلیقه های شخصی بر سیاست، مذهب و حتی بر وحدت حاکم شده و وحدت را شکست لذا از عوامل وحدت برای تفرقه استفاده شده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه به سالروز بزرگداشت فارابی و روز حکمت و فلسفه اسلامی، بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و بزرگداشت آیت الله جعفری، نماینده فقید ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان اشاره کرد که ۴۰ سال در حساس ترین مسئولیت توانست با رعایت تقوای الهی و ترویج دیانت فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشت و از افتخارات حوزه علمیه و مردم کرمان شود.
وی سپس با بیان اینکه امروز دنیا در یک تحول جدی قرار گرفته و اوضاع آن بسیار پیچیده است؛ گفت: هر کشوری بخواهد در این تحول تاثیر بیشتری داشته باشد باید مشکلات بیشتری تحمل کند؛ گفت: حکومت ما مبتنی بر احکام دینی است و ۴۰ سال پای عهد خود ایستادیم و چهار دهه نشان دادیم مرد عمل و دفاع از حقوق خود در صحنه بین الملل هستیم.
امام جمعه کرمان با تاکید مجدد بر اینکه هر کس بخواهد سهم مناسبی از تحولات نوین دنیای امروز داشته باشد باید به اندازه سهم خود هزینه بدهد و از سختی ها عبور کند؛ تصریح کرد: دشمن با همه ظرفیت خود وارد میدان شده و سواره نظام و پیاده نظام خود در لشکر هوی و هوس برای ضربه زدن بسیج می کند.
وی راهبردهای دشمن در این جنگ را تحقیر و کوچک نمایی دستاوردهای بزرگ ملت ایران دانست و افزود: چنان تبلیغات وسیعی علیه دستاوردها می کنند که گاهی حتی خودمان هم آن دستاوردها را باور نکنیم.
وی ادامه داد: هر پیشرفتی در کشور می شود سیر مواضع استکبار جهانی علیه آن را ببینید که هر روز چیزی می گویند و از آن طرف کوچکترین ضعف های ما را در حجم وسیعی بزرگنمایی می کنند.
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش امام علی علیه السلام مقابله با این دو نقشه دشمن این است در حقوق خود هوشیارانه و سرسختانه بایستید و خم به ابرو نیاورید که حتی اگر ۸۰ درصد کشوری را هم گرفتند می شود آن را پس گرفت؛ کاری که جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم موفق به انجام آن شد.
وی با تاکید بر اینکه باید در جبهه واحد و هدف واحد پشت سر رهبری بایستید و اختلاف نکنید؛ یادآور شد: جبهه انقلاب باید در قول و عمل پیرو رهبری باشد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: نقشه سوم دشمن این است که آنقدر تبلیغ می کند که ضعفی ندارد در حالیکه ۷۰ سال تاریخ او در این کشور جنایت و خیانت و قتل است و جوانان ما را به قتلگاه بردند و ناامنی ترویج کردند و در همه کودتاها، آمریکایی ها نقش داشتند و سالها پول ما را مسدود کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تحریم داروهای قشر آسیب پذیر جامعه، تلاش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی و کوچک کردن ملت ایران را مصادیق دیگری از خیانت های استکبار جهانی دانست و گفت: اما آنان نقطه قوت خود را بزرگنمایی می کنند تا هیمنه و ترس آن بر جوامع اسلامی سایه بیفکند لذا باید با هوشیاری، نگاه مومنانه، تحلیل درست از اوضاع و بصیرت کامل از این مقطع حساس تاریخی که شکل گیری نظم نوین جهانی است سهم جمهوری اسلامی را با کمال شجاعت بگیریم و با قدرت پیش برویم.

کد خبر 1233270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha