اجرای ۸۱ برنامه همزمان با هفته کتاب در استان مرکزی

حجت الاسلام الواری از اجرای ۸۱ برنامه همزمان با هفته کتاب در استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا پاپی الوار، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین این موضوع در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: همزمان با هفته کتاب ۸۱ برنامه با موضوع کتاب و کتابخوانی در استان در نظر گرفته شده بود که با حضور اقشار مختلف در سطح استان در حال اجرا است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نباید فقط به هفته کتاب منتهی شود و این مهم باید در طول سال در دستور کار مسئولان و فعالان فرهنگی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب امسال متمایز از سال های گذشته برگزار شد، ادامه داد: برگزاری کارگاه یک روزه طراحی پوستر و کارتون با عنوان (ایستاده چون کوه باشکوه) با موضوع جهاد تبیین، انسجام و همبستگی ملی با همکاری حوزه هنری استان از جمله این برنامه ها بود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر مرکز استان و شهرستان های تابعه برنامه های مختلفی در هفته کتاب برگزار شد، ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ من یار مهربانم در شهرستان تفرش و جشن بزرگ تقدیر از مروجان کتاب و کتابخوانی در روستای نمونه کشوری و دوستدار کتاب (ضامنجان) از جمله برنامه هایی بود که به طور ویژه در این هفته برگزار شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برپایی ۸ نمایشگاه کتاب، برگزاری ۱۲ برنامه رونمایی از کتاب، تقدیر از ۶۵ نفر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در ۱۷ برنامه، سرکشی از ۱۵ کتاب فروشی، برگزاری ۱۲ نشست ادبی، برگزاری ۷ مسابقه کتاب و کتابخوانی و دیدار با نویسندگان و کتابخانه های شخصی از جمله برنامه هایی بود که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و ادارات تابعه در سطح استان در هفته کتاب انجام شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1233448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha