توزیع ۴۸ هزار بسته معیشتی در سال جاری

مومنی از تهیه و توزیع بیش از ۴۸ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان مرکزی طی سال جاری خبر داد.

مجید مومنی، ضمن تاکید بر رعایت شان و منزلت نیازمندان، به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین این عزیزان اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در هفت ماهه سالجاری تعداد ۴۸ هزار و ۲۳۶ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی توزیع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های معیشتی از اقدامات حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت است، اظهار کرد: این مهم همواره در طول سال و با یاری و مساعدت مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی و همچنین مراکز نیکوکاری انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان از دیگر اقدامات امداد است، بیان کرد: تعداد ۴۳۷ هزارو ۷۴۲ غذای گرم نیز در سال جاری تهیه و در بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی از بیش از 43 هزار خانوار حمایت می کند و ۸۰ هزار نفر در قالب این تعداد خانواده از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند.

 

تاکید امداد بر توانمند سازی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از مهمترین اهداف امداد است، گفت: خدمات کمیته امداد برای افراد مستعد توانمند، موقت است و بیشتر درصدد شناسایی توانمندی های آنها برای حرکتشان در آن مسیر هستیم.

 

مومنی اظهار کرد: کمیته امداد با استعداد سنجی و فراهم نمودن بسترهای اشتغال شرایط را برای توانمندی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی فراهم می کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان در قالب مستمری به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

 

درآمدزایی مددجویان استان مرکزی بانصب ۶۷ پنل خورشیدی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۷ پنل خورشیدی خانگی به منظور درآمدزایی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد حمایتی امسال در منازل مددجویان نصب و راه اندازی شد، گفت: هر دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلو وات برق تولید می‌کند.

 

مومنی، با بیان اینکه در مجموع قریب به ۳۰۰ کیلو وات از این تعداد پنل، برق وارد شبکه استان مرکزی می‌شود، افزود: هزینه هر دستگاه پنل خورشیدی ۹۲۰ میلیون ریال است و ۶۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات ویژه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه درآمد از محل نصب پنل‌های خورشیدی هر ماه ۱۵ میلیون ریال است، ادامه داد: برای مددجویان ۲۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

 

مومنی، با اشاره به اینکه این نیروگاه‌های خورشیدی بسته به توان تولید و تعداد پنل‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و کمیته امداد استان مرکزی همواره حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد، گفت: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، به منظور توانمندسازی و حفظ کرامت آنها راه اندازی شده است.

 

 

 

کد خبر 1233483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha