کتابخانه های کرمانشاه تمام کارکردهای یک مرکز فرهنگی اجتماعی را دارند

حسنی خونسار گفت: کتابخانه های ما تمام کارکردهای یک مرکز فرهنگی اجتماعی را دارند و این کتابخانه ها به بخش هایی از جمله کودک و نوجوان، نسخ سنگی، نابینایان و ناشنوایان مجهز هستند.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: شعار امسال به نام «ما همانیم که می‌خوانیم» می باشد که این جمله جای تأمل دارد و حقیقتا ما با همان کتاب‌هایی که می خوانیم شناخته می شویم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی۵۰۰ برنامه در کتابخانه‌های عمومی از طریق ادارات کل مربوطه در سطح ملی و استانی نامگذاری و اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: آغاز پویش ملی «کتاب چی دستته» در روز ۲۱ آبان ماه بوده و علاوه بر طرح رفع بخشودگی جرایم دیرکرد، افراد علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت نام در طرح «کتاب چی دستته» به صورت یک ویدئو سه دقیقه‌ای و ارسال آن به آدرس معرفی شده در سایت مربوطه در این پویش شرکت کنند.

 

حسنی خونسار اظهار کرد: نشست کتابخوان ویژه کتاب کودک، برگزاری مسابقه ملی مشاعره با موضوع کتاب، عضویت رایگان در کتابخانه ها، گردهمایی هنرمندان بومی استان با محوریتِ محفل ادبی بیستون، نشست سینما کتاب، فعالیت کتابخانه های سیار در شهر و مراسم تقدیر از کتابداران و کتابخوانان به ترتیب از جمله  برنامه های شاخص هفته کتابخوانی است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر۹۰ باب کتابخانه نهادی و ۲۳ باب کتابخانه مشارکتی در استان کرمانشاه وجود دارد، از این ۹۰ مورد تعداد ۶۴ باب مختص به کتابخانه شهری، ۲۳ مورد مربوط به بخش روستایی و سه واحد سیار در شهرستان‌های استان کرمانشاه است.

 


وی افزود: کتابخانه های عمومی استان به پایگاه های فرهنگی، اجتماعی تبدیل شده است و به روش های متنوع کتابخوانی در رده های سنی مختلف عمومی و تخصصی پیشرفته و همکاران و کتابداران ما هر کدام به یک مشاور امین و یک فعال فرهنگی تبدیل شده اند.

 



 

کد خبر 1233507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha