تربیت انسان استاندارد تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست/ همه مقصر هستیم

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تربیت انسان استاندارد تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست بلکه خانواده ها هم در این زمینه نقش دارند، گفت: همه ما مقصر هستیم و باید پیش خداوند استغفار کنیم که به نحو شایسته برای تربیت فرزندانمان تلاش نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۹ آبان) در دیدار با رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: همواره اگر محصول استاندارد بخواهیم باید در یک روش دانش بنیان عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اهمیت تربیت و پرورش انسان استاندارد گفت: اگر انسانی استاندارد نباشد مُهر استاندارد را روی کالای بنجول (غیراستاندارد) هم می زند. بنابراین این ساختار باید علمی و دانش بنیان باشد مثلا برای احداث ساختمانی باید همه مقدمات علمی و تجربی فراهم شود و مهندس نقشه استاندارد طراحی می کند و معمار براساس آن ساختمان استانداردی را احداث می کنند.

 

وی با اشاره به استفاده از مهندسین و متخصصان در امور مختلف، ادامه داد: برای تربیت انسان استاندارد هم باید اینگونه باشد اما متاسفانه زمان و هزینه صرف می شود بعد در نهایت می بنیم برای انگلیس پیاده نظام تربیت شده است!

 

آیت الله عبادی عنوان کرد: انسان حواس و احساس، عقل و روان دارد و باید پاسخگوی آن باشد؛ در قرآن آمده است که «... إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْئُولاً ؛ گوش و چشم و دل، همه مسؤولند».

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان کنجکاو است و علم می طلبد این علم را چگونه باید به او تزریق کنیم، تصریح کرد: انسان دارای وجدان اخلاقی است و باید به گونه ای عمل کنیم که رشد کند و انسان با وجدان تربیت شود.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن و ترور دانشمندان و علما، بیان کرد: باید طرحی کارشناسی شده داشته باشیم که نتیجه آن تربیت انسان استانداردی شود که هرگز خیانت نکند، دروغ نگوید، دشمن را کمک نکند، به دوست خیانت نکند، امین و صادق و صالح بوده و وجودش برای خودش و جامعه مفید باشد.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تربیت انسان استاندارد تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست بلکه خانواده ها هم در این زمینه نقش دارند، افزود: متاسفانه برخی از خانواده ها تنها به فکر مسائل مادی و رفاهی فرزندان هستند و از تربیت دینی و اخلاقی آنان غافل هستند که نتیجه آن می شود اینکه فریب دشمن را می خورند و یا کارهای خلاف و حرام انجام می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همه ما مقصر هستیم و باید پیش خداوند استغفار کنیم چرا که فرزندان ما امانت خداوند هستند که به نحو شایسته برای تربیت آنان تلاش نکردیم چون اگر اینگونه بود نباید شاهد ساده لوحی و فریب جوانان و نوجوانان در حوادث اخیر می بودیم.

 

وی به دروغ های رسانه های معاند به بهانه مرگ مهسا امینی اشاره و بیان کرد: متاسفانه در پای همین دروغ ها حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از بهترین نیروها و فرزندان این کشور را شهید کردند اما هیچ کسی پای این نیستاد که چرا آنان را شهید کردند اما پای دروغ های رسانه ها معاند ایستادند، آیا این انسان استاندارد است که حرف انگلیس خبیث را باور می کند اما حرف مردم خودش را باور نمی کند در حالی که هر روز اینها نمایش داده و تکرار می شود که واقعیت قضیه این است.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: این ها به عمل خود ما برگشت می کند و نسل آینده هم به میزانی که ما برای تربیت فرزندانمان کار کنیم استاندارد خواهد بود؛ «وَأَن لَيسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ. وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى؛ و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست. و [نتيجه] كوشش او به زودى ديده خواهد شد».

 

وی در پایان افزود: امیدواریم دولت سیزدهم بتوان جامعه اسلامی را پی ریزی کند بنابراین باید کارهای تخصصی، علمی و دانش بنیان شود و در تربیت انسان همه زوایا بر اساس انسان شناسی اشباع شود.

 

 

کد خبر 1233747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha