افزایش نفوذ فضای مجازی و گرانی کتاب علت مهم دوری مردم از کتابخوانی است

قربانی گفت: افزایش نفوذ فضای مجازی و گرانی کتاب علت مهم دوری مردم از کتابخوانی است که باعث شده پیوند خانواده ها با فرهنگ کتابخوانی کمتر از گذشته شود.

جواد قربانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امسال سی و پنجمین بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می خوانیم» با اجرای صد و 70 برنامه در سطح استان گلستان برگزار شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در این هفته کتابخانه مراوه تپه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی استان شد.

 

وی ادامه داد: بازدید از انتشاراتی های دارای بیشترین نشر، رونمایی از کتاب، دیدار با مولفان و نویسندگان، نشست مشترک کتابفروشی ها و ناشرین با مدیرکل ارشاد و نشست کتاب و رسانه با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم توسط رسانه ها و تجلیل از چند رسانه فعال در حوزه معرفی کتاب و مولفین از برنامه های شاخص این هفته بوده است.

 

قربانی با اشاره به برگزاری نشست با فعالان رسانه و نشر، گفت: در این نشست مقرر شد قرارگاهی به صورت کارگاهی تشکیل شود که در طول سال فعال باشند و این اهداف را ادامه دهند تا شاهد تبلیغات و مقالات خوبی برای تشویق و ترغیب مردم از سوی رسانه ها شود.

 

وی افزود: در این نشست صداوسیما و 10 رسانه فعال در این حوزه فرهنگی حضور داشتند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تجلیل از 2 کانون و کتابداران و روحانیون فعال کانون های مساجد گلستان، توزیع کتاب بین ورزشکاران در النگدره، اهدای کتاب به همه شهرستان ها و مدارس، نشست حافظ خوانی، افتتاح 2 انتشاراتی در گرگان و گنبد، بازدید از انتشاراتی ها و خداقوت به کتابفروشی ها، تجلیل از کتابداران و انتشاراتی های نمونه و مسابقه کتابخوانی «یاریگران کتاب» را از برنامه های شاخص برگزار شده هفته کتاب و کتابخوانی در استان برشمرد.

 

وی از همه افراد جامعه خواست تا سطح مطالعه خودشان رابالا ببرند و در این هفته به همه همکاران در اداره کل و شهرستان ها اعلام کردیم که هر روز در طول سال روز کتاب و کتابخوانی به جهت اهمیت آن باشد و با اهدای کتاب، حمایت از مولفین و ناشران و کتابفروشی ها و نشستن پای درد دل این افراد، بازدیدهایمان را بیشتر کرده و رفع مشکل کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: افزایش نفوذ فضای مجازی و گرانی کتاب علت مهم دوری مردم از کتاب است که باعث شده پیوند خانواده ها با فرهنگ کتابخوانی کمتر از گذشته شود.

 

وی به خانواده ها توصیه کرد مطالعه کتاب را از درون خانواده آغاز کنند و در کنار آموزش درس به فرزندان، مطالعه کتاب های غیردرسی را هم به آنان آموزش دهند.

 

قربانی گفت: پدر و مادرها برای حفظ ظاهر، در کنار فرزندان وانمود به کتاب خواندن کنند تا فرزندان با مشاهده آنان به سمت مطالعه کتاب ترغیب شوند.

 

به گفته وی، 71 انتشاراتی در این استان مجوز فعالیت دارند که 60 انتشاراتی مشغول فعالیت هستند.

 

قربانی افزود: گلستان 34 کتابفروشی فعال دارد.

 

وی همچنین گفت: در حال حاضر کتابخانه عمومی نگین شهر، نوده خاندوز، کردکوی و نوکنده در حال ساخت است و با تخصیص به موقع اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

کد خبر 1233804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha